طرح ترکیه تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه است


ساعت: 22:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855782

پارلمان سوریه تاکید کرد که اقدام ترکیه برای ایجاد منطقه موسوم به “منطقه امن” یک اقدام آشکار اشغالگر و تجاوزگر در شرایط مهاجرت اجباری و تغییر در ساختار جمعیتی منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری سانا، پارلمان سوریه طرح ترکیه را ایجاد منطقه امن در تلاش برای مهاجرت اجباری و تغییر ساختار جمعیتی اعلام کرد و تاکید کرد که دمشق از تمام ابزارهای ممکن علیه اشغالگری و تروریسم استفاده خواهد کرد.

پارلمان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور ترکیه همچنان به دنبال سیاست‌های چالش‌برانگیز و مغایر با قوانین و توافق‌های بین‌المللی و بشردوستانه است و اخیراً به استفاده از موقعیت بین‌المللی ایجاد شده در اثر اقدام نظامی آنکارا عادت کرده است. بخش هایی از قلمرو آن

در این بیانیه آمده است: سیاست و اظهارات ضد و نقیض ترکیه در سایه درگیری های بین المللی، سوء استفاده از وضعیت انسانی برای دستیابی به اهداف و دستاوردهای مغایر با قوانین و عرف بین المللی بر هیچکس پوشیده نیست.

در بیانیه پارلمان سوریه آمده است: “واقعیت وقایع و شرایط منطقه ای و بین المللی بر غیرقانونی بودن این مداخله نظامی در سوریه تاکید می کند. اجماع بین المللی برای جلوگیری از تشدید تنش ها در خاک سوریه وجود دارد. جامعه بین المللی همچنان در این وضعیت است. -به نام منطقه امن

پارلمان سوریه بر حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور و حق مردم سوریه برای دفاع قانونی سیاسی و نظامی در برابر اشغالگری آمریکا، ترکیه، رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی مرتبط تاکید کرد.

پارلمان سوریه در بیانیه ای اقدام ترکیه برای ایجاد منطقه امن را محکوم کرد و تاکید کرد که این اقدام یک اشغالگری و تجاوز آشکار با ابزار و روش های فرسوده و همچنین تلاش برای جابه جایی اجباری و تغییر جمعیت منطقه با اتکا به گروه های تروریستی است. .

پارلمان سوریه همچنین ترکیه را به دلیل عدم پایبندی به توافقات انجام شده در نشست آستانه-سوچی و بمباران روستاهای شمال سوریه توسط ارتش سوریه و گروه های تروریستی مرتبط با آنکارا که منجر به کشته شدن غیرنظامیان و مردم بی دفاع و تخریب خانه های آنها شد، محکوم کرد. ، محکوم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید