طرح جدید زاقانی: اخذ عوارض از قبور تهران!

طرح جدید زاقانی: اخذ عوارض از قبور تهران!

در صورت تایید شورای شهر تهران و تایید استانداری، از سال آینده به ازای هر سنگ قبر، حق نگهداری سالانه قبر اخذ می شود. یک کارشناس امور مالی و اقتصاد شهری گفت: شهرداری با افزایش قیمت خدمات بهشت ​​زهرا(س) و تعیین هزینه جدید برای نگهداری قبور که کاملاً با اراده و مدیریت شهرداری است، فراهم می کند. مبناي دفن برخي از متوفيان در قبرستان هاي حومه تهران، مشكلي نيست كه قابل انكار باشد.

اکوایران: در صورت تایید شورای شهر تهران و تایید استانداری، از سال آینده برای هر سنگ قبر، حق نگهداری سالانه قبر اخذ می شود.

سرانجام پس از دو تذکر در صحن علنی شورای شهر تهران مبنی بر تاخیر در ارسال قبوض عوارض شهرداری تهران، هفته گذشته این لوایح به شورای شهر ارسال شد. شورای شهر فرصت کمی برای بررسی این لوایح دارد و باید تا پایان بهمن ماه در مورد آنها تصمیم گیری کند. بازرسی ها در کمیسیون های تخصصی در حال انجام است، سمت هایی برای سال 1402 در لایحه معرفی شده مطرح شده است، پیشنهاداتی که در شورای شهر و استانداری تصویب نشده است، قابل اجرا نیست، اما این امر چشم انداز مدیران شهری را برای کسب درآمد برای شهر آشکار می کند. . در قبض هزینه خدمات قبرستان در سال 1402 برای هر سنگ قبر سالیانه هزینه نگهداری قبر پیش بینی شده بود که 164 هزار تومان بود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران بارها در صحبت های خود اعلام کرده که مخالف افزایش قیمت شهر است و برای ارزان شدن تهران برنامه دارد. برنامه ای که البته با حساب عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط شهرداری برای تصویب در شورا همخوانی ندارد و افزایش عوارض و قیمت خدمات شهری در سال 1402 بیش از هر زمان دیگری در این حساب ها مشهود است.

بهروز شیخ رودی، معاون ذیحساب و نظارت بر عملکرد شورای پنجم گفت: مدعی هستند مدیریت دوره قبل شهر به دنبال گرانی تهران بوده و همچنین در تهیه و ارائه قیمت قبوض عوارض و خدمات، به دنبال گرانی تهران بوده است. افزایش قیمت ها، این گونه اظهارات برخلاف سیاست گذاری است، زیرا اولاً به این نکته توجه نمی شود که اختیارات شورای شهر و شهرداری قبلی در تغییر عوارض و قیمت خدمات، اختیارات محدود در داخل بوده است. چارچوب قانون، چارچوب های جدی که الان هم وجود دارد و با همسویی شورا، شهرداری و دولت مشکلی در این محدودیت قانونی وجود دارد تا زمانی که قانون درآمدها و هزینه های پایدار اجرا نشود. شهرداری ها مصوبات شورای شهر در حوزه قیمت خدمات پس از تصویب شورای اجرایی استانداری ها و در زمینه عوارض پس از تصویب وزارت کشور بعد اجرایی و عملی و در تمام سال های دوره پنجم این دو مرجع حتی مجاز به اعمال بودند تورم رسمی اعلام شده از سوی مراجع قضایی را در افزایش قیمت خدمات و مالیات لحاظ نکردند و تنها بخشی از آن را پوشش دادند. نرخ تورم در افزایش قیمت از سوی دیگر سازمان جنایی دولت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز نسبت به قیمت خدمات و عوارض اخذ شده توسط شهرداری و سازمان های مرتبط بی تفاوت نبوده و به وظایف قانونی خود مشغول بوده و موضوعاتی مانند اخذ تهران را مطرح کرده اند. گران تر بیشتر از یک کارکرد مدیریتی یک کارکرد سیاسی دارد. زیرا در صورت‌حساب‌ها و بهای خدماتی که شهرداری تهران به شورای ششم ارائه می‌کند، شاهد کاهش یا ثابت نگه داشتن نرخ‌ها نیستیم که در آن روزها یکی از اعضای شورای پنجم معتقد به دریافت قیمت واقعی بود. از خدمات و نظر خود را در شورا بیان کرد.در مورد تقابل هم مثل اظهارنظرهای امروز شهردار تهران است، نه این نظرات و نظرات منجر به دریافت کل قیمت شد و نه صحبت های شهردار تهران مانع افزایش قیمت شد. هزینه ها و قیمت خدمات شهری

معاون محاسبات و نظارت بر اجرای شورای پنجم با اشاره به تناقض گفتار شهردار با رفتار شهرداری تهران گفت: در حالی که شهردار تهران می گوید مخالف افزایش قیمت شهر هستم، در در سطح سازمان شهرداری شاهد ابداعات و اختراعاتی در جهت مخالف اظهارات شهردار تهران هستیم. به عنوان مثال در قیمت خدمات مقبره 1402 شاهد هستیم که شهرداری تهران رسماً واگذاری حق انتفاع قبور یا به عبارتی پیش فروش قبور را در یک چرخه خدماتی بهشت ​​زهرا قرار داده است. (ص). اختصاص یک سنگ قبر به هر شهروند و شرط انتقال سند قبر به دیگران نیز حذف شده است. این موارد در سال 1401 به تصویب شورای ششم نرسید.بهشت زهرا تصویب هزینه خدمت سازمان اما اراده فرمانداران شهرداری بر مجریه. و اکنون پس از فروش مقدماتی قبر و حذف شرط انتقال سند قبر به غیر در فهرست بهای خدمات مقبره 1402، مشاهده می شود که در ردیف 13 جدول ماده 2 ق. شهرداری تهران پس از تصویب شورای ششم برای نگهداری سالانه هر دال قبر خدماتی است که بر اساس تعهدات ذاتی شهرداری در بهشت ​​زهرا (س) مبنی بر حفظ فضای سبز، نظافت و نظافت انجام می شود. نظافت می کند و مبلغ 164 هزار تومان دریافت می کند البته این رقم برای مقبره های خانوادگی به یک میلیون و 900 هزار تومان می رسد، این قیمت در طول تاریخ تا سال 1402 مشخص است، وصول نشد اما در شهرداری که شهردارش نمی خواهد بسازد. شهر گران‌تر است، می‌خواهند برای هر سال هزینه نگهداری از قبور را از بستگان متوفی بگیرند، زیرا با استناد به قانون درآمد پایدار و هزینه خدمات و نگهداری شهر را از شهروندان می‌گیرند. هزینه های شهرداری ها! آقایان مخالف گرانی شهر هستند و آن را کار دوره پنجم می دانند اما می خواهند از سال آینده برای هر سنگ قبر حق نگهداری صادر شود و بازماندگان متوفی آن مبلغ را متقبل شوند!

این کارشناس امور مالی و اقتصاد شهری در ادامه با اشاره به بخشنامه اجرایی دولت رئیسی وزیر کشور گفت: در اجرای قانون درآمدها و هزینه های پایدار شهرداری ها، بخشنامه اجرایی عناوین عوارض، قیمت خدمات و … مقدمات جمع آوری آنها در 30 دسامبر سال جاری انجام شود. به اطلاع شهرداری ها می رساند که با مراجعه به این دستورالعمل، در جدول شماره 3 پیوست این دستورالعمل، در قیمت جزئی خدمات قبرستان، هیچ اثری از هزینه نگهداری سالانه قبور به چشم نمی خورد و فقط بر روی بر اساس این دستورالعمل، خدمات ارائه شده در حین حمل، نبش قبر و دفن پیش‌بینی شده است و هیچ اشاره‌ای به دریافت هزینه‌های انجام وظایف ذاتی شهرداری از قبیل نگهداری فضای سبز، نظافت، رفت و روب و غیره نشده است. در قبرستان تحت عنوان هزینه نگهداری سالانه هر سنگ قبر رعایت نمی شود. البته این موضوع نه تنها مغایر با دستورالعمل وزیر کشور است، بلکه بر اساس بند ب تبصره 1 ماده 2 قانون درآمدها و هزینه های پایدار شهرداری ها و دهیاری ها نیز قیمت خدمات را تعیین می کند. هزینه ای است که شهرداری، سازمان ها، مؤسسات و شرکت های مرتبط با شهرداری ها یا دهیاری ها در چارچوب قوانین و مقررات در ازای ارائه خدمات مستقیم وصول می کنند که در مورد قبرستان، خدمات مستقیم. مربوط به زمان حمل و دفن و دفن متوفی است و هزینه های نگهداری زیرساخت خدمات مستقیم محسوب نمی شود زیرا زیرساخت های بهشت ​​زهرا (س) به عنوان مکان یادبود در خدمت عموم مردم و فقط بازماندگان است. اگر متوفی بخواهد هزینه های خدمات غیرمستقیم و عمومی نگهداری شهری مانند نظافت، نظافت، فضای سبز و غیره را بپردازد از آن بهره مند نمی شود. از قیمت فروش قبر محاسبه می شود.

شیخ رودی با اشاره به اظهارات زاکانی مبنی بر گران شدن شهر در دوره پنجم گفت: شهردار تهران، مدیریت دوره پنجم شهرداری را متهم به گرانی تهران می کند و می گوید ادبیات قبلی این بوده است که تهران برای فرار مردم از پایتخت گران شده است. اما به مرور زمان رهبری خودشان شروع به افزایش قیمت خدمات جدید از بهشت ​​زهرا (س) و بازماندگان آن مرحوم کردند تا زمینه دفن آن مرحوم از تهران در قبرستان های شهرهای حاشیه تهران فراهم شود. بی تردید تورم زمین و مسکن که خارج از اراده شورا و شهرداری بود، جریان مهاجرت معکوس برخی مستاجران را از تهران به حاشیه تهران ایجاد کرد و این جریان تا امروز ادامه دارد، اما شهرداری با افزایش قیمت خدمات بهشت ​​زهرا(س) و تعیین هزینه جدید نگهداری قبور که کاملاً با اراده و مدیریت شهرداری است، زمینه دفن تعدادی از متوفیان را در قبرستان های حاشیه شهر فراهم کند. تهران، مشکلی نیست که می توان آن را انکار کرد و می توان آن را به گردن شورای پنجم انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید