طرح فضای مجازی کشور را از تنبلی نجات می دهد/ امنیت بیشتر کاربران فضای مجازی با طرح


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810963

مجید کلانتری گفت: طرح صیانت از فضای مجازی کشور، کشور را از تنبلی نجات می دهد، هیچ پلتفرم و مسدودسازی پیامی در این طرح وجود ندارد و خبری از فیلترینگ نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید کلانتری کارشناس امنیتی، هکر و برنامه نویس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری و شبکه ملی اطلاعات گفت: این مفهوم بسیار مهمی است که همه کشورهای پیشرفته و غربی به آن پرداخته اند. این طرح را در نظر داشته باشید.

وی با اشاره به بحث شبکه ملی اطلاعات افزود: در این راستا کشورها تمامی زیرساخت های سایبری، رسانه ای و مجازی را بر اساس فناوری ها و ارتباطات داخلی خود پیاده سازی خواهند کرد.

مدیر امنیت سایبری ثاقب گفت: معمولاً وقتی می خواهید بدون گسترش شبکه ملی به یک بستر اینترنتی متصل شوید، تمام ترافیک کشور شما به سمت اشخاص ثالث و ثالث هدایت می شود و این اطلاعات در داخل است. مرکز تحقیقات، مرکز امداد و کلینیک این کشورها ناپدید شده اند، از مسیریاب های خارجی عبور کرده، پردازش شده و برگردانده شده اند، بنابراین با شبکه ملی تمامی اطلاعات کشورها بر اساس تجهیزات آنها در مرزهای خود پردازش و ذخیره می شود.

کلانتری اذعان داشت: به عنوان مثال وقتی افراد در یک سایت داخلی ثبت نام می کنند، اگر شبکه ملی وجود نداشته باشد، تمام اطلاعات آنها به دستگاه های آنها در کشور دیگری هدایت می شود و سپس به داخل بازگردانده می شود و این به نفع هیچ کشوری نیست. همه.”

وی گفت: همه کشورهای توسعه یافته مانند هلند، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین که در این زمینه پیشرفت زیادی داشته اند و چندین کشور این طرح را دنبال می کنند و در این پروژه پیشرفت کرده اند.

این برنامه نویس گفت: اکنون طرح حفاظتی به این معنا نیست که اینترنت و همه بسترها قطع شود، زیرا بسیاری از مشاغل در کشور از طریق اینترنت کار می کنند، نان خانواده ها را تامین می کنند و از طریق اینترنت کار ارائه می دهند.

کلانتری افزود: خلاصه طرح حفاظت می آید و می گوید به عنوان یک کشور اینترنتی می خواهم فضای مجازی کشورم را ساماندهی کنم.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا اجازه نمی دهد شبکه های اجتماعی بدون حساب و کتاب در کشور خود فعالیت کنند و هر سیاستی را اجرا کنند و هر مبنای ایدئولوژیکی را اعمال کنند.

این کارشناس امنیتی و هک ادامه داد: در آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی، پلتفرم خارجی اجازه فعالیت در آن کشور را ندارد.

کلانتری گفت: با طرح حفاظتی تمامی کسب و کارهای اینترنتی ساماندهی و ساماندهی می شود و جلوی سایت های فیشینگ و کلاهبرداری گرفته می شود.

وی گفت: اولین هدف طرح حمایت رعایت حقوق مصرف کنندگان و دریافت کنندگان خدمات و خرید از سایت ها و نرم افزارها است.

این کارشناس هک و امنیت با اشاره به اینکه رسانه های معاند با سروصدا و تبلیغات فیلترینگ سر و صدا می کنند، گفت: متاسفانه 80 درصد مردم کشور ما سواد رسانه ای ناکافی و هر آنچه که دشمن هر رسانه ای است، ندارند. و قطع اینترنت در هر سیاستی که به آنها اطلاعات می دهد، آنها بدون تحقیق معتقدند.

کلانتر گفت: “کسانی که حتی نمی توانند ایمیل بفرستند، از الفبای کامپیوتر آگاه نیستند.”

وی افزود: در کشور اصلا چنین اتفاقی نمی افتد و اینترنت قطع شده یا نرم افزار غیر قابل دسترسی است، طرح حفاظت فقط فضای مجازی و ساماندهی فضای مجازی کشور را ساماندهی می کند.

کلانتری گفت: اگر قرار است همه بسترهای فضای مجازی در کشور ما فعالیت کنند، باید تابع قوانین کشورمان باشند و مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: چه قوانینی زیباتر از نجات و ساماندهی فضای مجازی کشورتان از این تنبلی و ناامیدی است؟

کلانتری بیان کرد: اصل و اساس طرح حفاظتی برای رسیدگی به تمامی بی نظمی هایی که فضای مجازی کشور را زشت کرده و حقوق کاربران فضای مجازی اعطا شده است و تریبون های خارجی انواع سیاست های فکری را در داخل کشور اجرا می کنند تنظیم شده است. . جلوگیری شود زیرا شاهد آثار مخرب ساماندهی نشدن این نرم افزارها در جامعه هستیم و طرح حفاظتی از این بداخلاقی ها و ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید