طرح مدرسه تابستانی در لرستان اجرا می شود


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878038

معتمدی گفت: طرح مدرسه تابستانی با دو فعالیت جبرانی و تحکیم یادگیری و طرح آموزش عمیق و تحقیقات دقیق اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقیه معتمدی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: شیوع بیماری عروق کرونر در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش تاثیرات منفی داشته است. ساعات جبرانی برای ارتقای کیفیت آموزش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به فصل تابستان که فرصتی طلایی برای دانش آموزان برای استفاده حداکثری از این زمان و همچنین ارتقای سواد خواندن و رسیدن به اهداف در هر مقطع تحصیلی است، مدرسه تابستانی دو فعالیت را برای جبران تثبیت برنامه درسی مطالعات عمیق و دقیق.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: هدف از اجرای این طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و ارتقای کیفی طرح است که به جلوگیری از محرومیت دانش آموزان از تحصیل و یا تکراری شدن دوره ابتدایی کمک می کند.

معتمدی گفت: با توجه به اینکه یادگیری در مقطع ابتدایی بسیار حائز اهمیت است و منجر به مهارت خواندن و نوشتن می شود، در این دوره با توجه به سرعت بالای یادگیری دانش آموزان فاز اول این طرح اجرا می شود و در قسمت دوم با توجه به افزایش، بررسی سرانه نیاز به برنامه ریزی دارد، بخش دوم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این طرح بین 16 تا 24 جلسه انجام می شود، گفت: تمامی مدارس استانی مشمول این طرح هستند اما دانش آموزانی که در سال اول دبستان در دروس فارسی و ریاضی عملکرد قابل قبولی داشتند و نیاز به تلاش داشتند و در سال دوم دانش، دانش آموزانی که در درس های فارسی، علوم و ریاضی همین کار را انجام دادند، در واقع مخاطبان این طرح بودند.

معتمدی خاطرنشان کرد: این طرح برای دانش آموزان روستایی با اولویت در مرکز روستا اجرا می شود چرا که مدیران باید همراه با این طرح برنامه ورزشی و اردویی را برنامه ریزی کنند و منابع طرح از طریق وزارتخانه تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید