طلاق توافقی چیست؟ (گروه حقوقی وکلای آنلاین)

ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798943

بر این اساس قانون با در نظر گرفتن شرایط و حقوق طرفین، راه های مختلفی را برای جدایی زن و مرد پیشنهاد داده است که نمونه آن طلاق توافقی (طلاق توافقی) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طلاق:این کلمه به معنای رهایی از بردگی است.

در شرع جدایی، زن و شوهر عملاً نامطلوب شمرده شده و تأکید شده است که برای مصالحه زن و مرد راهی وجود دارد و طلاق نهایت اقدام است و راه، طلاق است.

بر این اساس قانون با در نظر گرفتن شرایط و حقوق طرفین، راه های مختلفی را برای جدایی زن و مرد پیشنهاد داده است که نمونه آن طلاق توافقی (طلاق توافقی) است.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی چیست؟

یکی از راه های جدایی، طلاق توافقی است، این نوع جدایی برای همه رایج شده است، زیرا انجام دادرسی نیاز به زمان زیادی ندارد.

با توجه به شرایط این نوع طلاق، قرارهایی که زوج (زن) و زوجه (زن) با هم داشته اند بدون اشکال مورد قبول دادگاه و قاضی محترم است.

برخلاف تصور رایج، زن نباید برای این کار مهریه خود را بپردازد، بلکه باید در همه امور مالی و غیر مالی بر سر زبان مشترک توافق کند. مسائلی مانند صداقت (مهر)، سرپرستی، زمان و مکان ملاقات با فرزندان پس از جدایی و …

طلاق آسان با توافق طرفین

مراحل طلاق توافقی:

بر اساس قانون حمایت از خانواده مصوب 1391.

در انواع طلاق به استثنای طلاق های توافقی (جدایی با درخواست زوج) در مرحله اول زن و شوهر به داوری مراجعه می کنند و دادگاه پس از بررسی نظرات داوران تصمیم خود را اعلام می کند. دادگاه

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که طرفین طلاق باید برای اجرای صیغه طلاق به شرط حضور هر دو به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند در غیر این صورت حکم طلاق صادر نمی شود.

سایت طلاق توافقی چیست؟

بر اساس قانون حمایت از خانواده، مراکز مشاوره تخصصی در سراسر کشور وجود دارد، بنابراین زن و مرد باید ابتدا وارد سامانه (تصمیم) شده و برای ثبت درخواست طلاق اقدام کنند.

پس از ثبت نام زوجینی که تصمیم به طلاق توافقی گرفته اند به مشاوره هایی که در نظر گرفته شده دعوت می شوند و باید این مشاوره ها را بگذرانند و فرم عدم امتناع از طلاق را امضا کرده و اقدامات دیگری برای ادامه روند طلاق انجام می دهند.

برای طلاق توافقی به کجا مراجعه کنم و چه کار کنم؟

در مرحله اول و در بهترین حالت زوجین می توانند با رضایت دوجانبه وکلای متخصص کلیه مراحل طلاق خود را ترک کنند و در این راستا می توانید پرونده های حقوقی و خانوادگی خود را با سالها تجربه در کلیه امور حقوقی به شرکت سراسا بسپارید.

این گروه حقوقی با وکلای مجرب و توانمند می تواند در تمامی این موارد به شما کمک کند که در این صورت نیازی به مراجعه به دادگاه نیست و تمامی این سوالات به جای شما توسط بهترین وکیل طلاق در تهران توسط وکلای ما انجام خواهد شد.

با ارسال پرونده شما به گروه وکلا آنلاین، برخورد قانونی از سوی وکلا انجام می شود، یعنی از لحظه ثبت درخواست طلاق و اعاده دادرسی تا ثبت آن در دفتر اسناد رسمی در کنار وکلای ما خواهند بود. همچنین شایان ذکر است خانم ها و آقایان باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند، با مراجعه به دفاتر دادگاه الکترونیک، این امر به عهده زوجین خواهد بود و باید با مراجعه به دفاتر این سامانه ثبت نام کنند و همچنین در صورت داشتن زوجه باکره در حین رسیدگی باید به پزشکی قانونی مراجعه کند و گواهی بگیرد، در غیر این صورت باید به آزمایشگاهی در دادگاه یا آزمایشگاهی که دادگاه برای آزمایش بارداری تعیین کرده مراجعه کند و گواهی بگیرد.

اکنون به شرایط طلاق توافقی می پردازیم:

با توجه به اینکه جدایی زوجه بر اساس توافق طرفین است، مسائل اساسی و فرعی وجود دارد که زن و شوهر باید قبل از صدور حکم طلاق با یکدیگر مصالحه کنند، این شرایط عبارتند از:

زوجه ممکن است بر اساس توافقی که بین خود صورت گرفته است، مهریه را بخواهد یا ببخشد یا حتی بخشی از آن را بدهد و بخشی از آن را دریافت کند.

هزینه زندگی یا امرار معاش زن (مرد) که توسط مرد (زوج) پرداخت می شود.

باید برای یک عمر و همچنین در ایام عده پرداخت شود.

بهای تمام زحماتی است که زوجه در طول زندگی زناشویی خود دارد

تحمل شوهر خود را داشته باشد و زوج (شوهر) موظف است به او بپردازد

آشپزی کنید، تمیز کنید و در نهایت کارهای خانه را انجام دهید.

این همان مسئولیت یا حضانت فرزندان بعد از جدایی زوجین است

باید انجام شود و مشخص شود که کدام یک از زوج ها واجد شرایط مراقبت هستند

طلاق چقدر طول می کشد؟

طلاق توافقی بسیار سریعتر از سایر طلاق ها خواهد بود به طوری که دادگاه برای صدور حکم وسواس زیادی نخواهد داشت، اما به دلیل نیاز به مشاوره قبلی، روند صدور طلاق توافقی معمولاً 45 روز به طول می انجامد.

برای درخواست طلاق توافقی چه مدارکی لازم است؟

هنگامی که زوج برای ثبت درخواست به دادگاه مراجعه می کنند، مدارک هویتی مورد نیاز است که شامل موارد زیر است:

  • نقشه ملی
  • شناسنامه
  • سند ازدواج و مدارک مورد نیاز زن و مرد با توجه به شرایط طرفین.

مدارک لازم جهت ثبت طلاق با توافق با سردفتر

  • شناسنامه
  • نقشه ملی
  • قرارداد عروسی
  • وکالت نامه (در صورت استفاده از وکیل در طلاق با توافق طرفین)
  • گواهی عدم بارداری از آزمایشگاه
  • اگر باکره هستید گواهی بکارت از پزشکی قانونی.
  • نظر کتبی واحد مشاوره در دادگاه خانواده یا اجتماعی.
  • توافق کتبی زن و مرد در موضوعات مرتبط از قبیل مهریه، ولایت، نفقه و …
  • گواهی عدم امکان سازش دادگاه که نباید بیش از سه ماه از صدور آن نگذشته باشد.

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

در طلاق توافقی، اگرچه روند جدایی کوتاه می‌شود، اما این نوع طلاق همچنان دارای مراحلی است که باید تمام مراحل را طی کند. این مراحل هزینه های جداگانه ای برای زوجین به شرح زیر خواهد داشت:

  • مشاوره های اجباری باید انجام شود که پنج جلسه است و دادگاه اعلام می کند.
  • این هزینه در همه شهرها متفاوت است و برای هر زن و مرد جداگانه اعمال می شود.
  • جلسات دادرسی یکی دیگر از فرآیندهای جدایی قانونی است که باید برای آن پرداخت شود.
  • هزینه آزمایش بارداری یا معاینه پزشکی قانونی برای گواهی باکرگی (در صورت عدم پذیرش زوج)
  • حکم طلاق باید در نهایت در دفتر رسمی ثبت شود. بنابراین این هزینه را باید به آن هزینه ها اضافه کرد. قیمت مطب بسته به محل دفتر و شرایط آن متفاوت است.
  • علاوه بر این هزینه، اگر از وکیل طلاق توافقی برای دریافت کمک در جریان دادرسی و تسریع در روند طلاق توافقی، وکالتنامه وکالت نیز باید به این هزینه ها اضافه شود.

طلاق با رضایت طرفین از یک موسسه حقوقی اینترنتی در تهران

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق توافقی، اختلافات خانوادگی و هر گونه مسائل حقوقی می توانید با شماره تلفن 09022420700 – 22395717-021 تماس بگیرید و یا به آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، بلوار صبا، اوایل مهر 17، پلاک 40، پ. 6. ببینید.

آدرس سایت: https://www.vakil-online.com ایمیل info@vakil-online.com

دیدگاهتان را بنویسید