طنز جمهوری اسلامی رئیسی / دلار 44 هزار تومانی را به حساب دولت روحانی می اندازید؟ / سابقه سکه 25 میلیون تومانی غم انگیزتر از دلار است

طنز جمهوری اسلامی رئیسی / دلار 44 هزار تومانی را به حساب دولت روحانی می اندازید؟  / سابقه سکه 25 میلیون تومانی غم انگیزتر از دلار است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اکنون که دلار از قله 44 هزار تومان عبور کرده است، چه باید گفت؟ این را نمی توان به گردن دولت دوازدهم انداخت.

در این مقاله آمده است؛

«خدا رحمت کند، وقتی دلار 5 هزار تومان شد، رئیس جمهور نشدیم. رئیسی با این بیانیه با کف زدن و سوت از سوی هوادارانش تشویق شد. البته مربوط به سال 1395 بعد از انتخابات ریاست جمهوری است که در دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی کرد.

پس از اوج گیری دلار در دولت روحانی. سخنان رئیسی پاسخی بود به سخنان حامیان روحانی و خوشحال از ثبات بازار پس از برجام. گفتند اگر رهبری رئیس جمهور شود دلار 5 هزار تومان می شود.

روحانی امسال رئیسی را جایگزین او نکرد، اما خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ و مصائب فراوان ناشی از آن به جایی منجر شد که وقتی پس از انتخابات 1400 دولت را به رئیسی سپرد، دلار – بر اساس … رئیس دفتر روحانی، واعظی – 24 تومان را رد کرد. آن موقع حرف سیدابراهیم جواب می داد اما حالا که دلار از قله 44 هزار تومان عبور کرده چه باید گفت؟ این را نمی توان به گردن دولت دوازدهم انداخت. هیچ کس برای افزایش قدرت دولت برای رفع موانع دست برنمی دارد، پس چه خواهد شد و چه شده است که دلار دوباره افزایش یافته است؟ به دلیل تحریم ها نمی توان موضوع را لیست کرد چون دوستان می گفتند تحریم ها بین 15 تا 20 درصد سهم دارد و 80 درصد با اهتمام و عرضه گره خورده است که چون می گفتند روحانی نیست و الان که همه قدرت حسادت و عرضه غنی شده است، نباید اینطور باشد.

ماجرای سکه 25 میلیون تومانی از دلار هم غم انگیزتر است و مسکن و اشتغال دست به دست هم می دهند. با این حال آقای رئیس جمهور همچنان از پیشرفت قطار و سرعت بالای آن صحبت می کند.

افرادی که از این قطار خارج شده اند، حتی کسانی که از هر نظر به آقای رئیسی اعتماد کامل داشتند و در دو انتخابات به اضافه انتخابات خبرگان، بیشترین رای را به ایشان دادند. دوستان خراسان جنوبی با کلیپی طنز وعده های رئیس جمهور را مسخره کردند. با همان لهجه شیرین بیرجندی. پدر به دنبال اجاره خانه است تا پسرش را برای زندگی بفرستد اما تاجر می گوید با مشخصات شما فقط می تواند در روستاهای اطراف آگول گوسفند خانه اجاره کند نه خانه در شهر.

سپس به شما توصیه می کند وام و ماشینی را که گرفته اید برای خانه بگذارید و ماجرا ادامه دارد… ادامه ماجرا با اظهارات امیدوارکننده آقای رایضی در آگهی های بازرگانی که راه حل مشکل مسکن را ساده می داند ادامه دارد. ، می گوید: مسکن و کار از ما، ازدواج از تو! اما بخشی از حکومت که معلوم است، روزگار کسانی است که به وعده حکومت صادق اعتماد داشتند. در انتهای کلیپ نیز به وضعیت بازار ارز اشاره شده است، همان جمله اول مقاله؛ خدا رحمت کند رئیس جمهور نشدیم که دلار 5 هزار تومان شود!

دیدگاهتان را بنویسید