عجیب ترین اتفاق تاریخ جام جهانی چیست؟

عجیب ترین اتفاق تاریخ جام جهانی چیست؟

همیشه بحث ها و شایعات درباره سرمربیان تیم های حاضر در جام جهانی وجود داشته و در تمام تیم های ملی صعود کننده به جام جهانی این دوگانگی وجود داشته که مربی داخلی بهتر است یا مربی خارجی.

در این زمینه یک واقعیت و آمار جالب در تاریخ جام های جهانی وجود دارد و آن اینکه هیچ کشوری تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی با مربی خارجی نشده است. در واقع در طول تاریخ رقابت های جام جهانی، هر کشوری که قهرمان جام جهانی شده، یک مربی بومی داشته است.

مثلا در جام جهانی 2018 فرانسه با دیدیه دشان که فرانسوی بود قهرمان جام جهانی شد. یا در سال 2014 آلمان با یواخیم لو که آلمانی بود قهرمان شد. در سال 2010، اسپانیا با دل بوسکه که اسپانیایی بود قهرمان شد و به این ترتیب این روند در تمام جام جهانی وجود داشته است.

تنها دو بار مربیان خارجی به فینال جام جهانی رسیده اند. جورج راینر (مربی انگلیس) با سوئد در سال 1958 و ارنست هاپل (مربی اتریشی) با هلند در سال 1978. سوئد در فینال 1958 با نتیجه 5 بر 2 مغلوب برزیل شد و هلند در فینال 1978 با نتیجه 3 بر 1 به آرژانتین باخت.

عجیب ترین اتفاق تاریخ جام جهانی چیست؟

باید دید یک مربی خارجی می تواند در جام جهانی 2022 قطر قهرمان جهان شود یا این روند ادامه خواهد داشت. باید گفت که تیم های بزرگ دنیا اکثرا مربیان بومی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید