عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل عامل قطع اینترنت است


ساعت: 13:53
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887679

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جلسه بررسی حادثه قطع اتصال اینترنت برگزار شد، گفت: دلیل این امر عدم رعایت اصول حرفه ای از سوی اپراتورها و البته اصولی است. حفاظت غیرفعال آن چیزی نبود که مشاهده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در گروه خبرنگاران در خصوص قطعی اینترنت در روزهای اخیر اظهار کرد: در هفته گذشته دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد و روز شنبه رخ داد. به دلیل سهل انگاری یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات بخشی از آن از فیبر نوری مرکز جدا شد.

وی افزود: بر اثر این حادثه ارتباطات چند استان از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود 4 ساعت مختل شد و با عوامل احتمالی برخورد می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: روز دوشنبه یکی از حوض های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش سوزی شد که این آتش سوزی نیز باعث اختلال در ارتباطات شد.

زارع پور با بیان اینکه جلسه ای در این خصوص برای بررسی این دو حادثه تشکیل شد، دلیل آن را عدم رعایت اصول حرفه ای از سوی اپراتورها و البته رعایت نکردن اصول حفاظت غیرعامل اعلام کرد.

وی بیان کرد: افسر پدافند غیرعامل این وزارتخانه را در دوره تعیین کرده ایم دو هفته تمامی استخرها و مراکز مخابراتی و ساختمان های متعلق به اپراتورهای اصلی را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل سریعا رفع شود. مخابرات باید به مشترکین خود و ایرانسل خسارت بدهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سامانه ثبت نام برای ارائه بسته های اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه اجرایی شده و نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت نام کرده و از ابتدای مردادماه این بسته برای آنها فعال شده است.

زارع پور گفت: این بسته 40 تایی است کنسرت این تا پایان سال و برای سال آینده این بسته 50 برای کل سال است کنسرت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید