عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش بابت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش بابت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان

روز جدید وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان فقط یک شعار است اما امروز در شرف اجرایی شدن است، گفت: بابت تاخیر عذرخواهی می کنم اما دولت و مجلس برای اجرای آن تلاش می کنند.

به گزارش خبر معلم، یوسف نوری صبح امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان استان فارس اظهار داشت: استان فارس مهد ادب و فرهنگ و مهد معنویان، فیلسوفان و علما در این ماه قمری منتسب به امام است. رضا(ع) امروز هر چه جمع آوری می کنیم و سلامت داریم از برکت تمدن رضوی است.

وی با اشاره به نقش معلمان در اعتلای تمدن رضوی و استقرار و اثرگذاری انقلاب اسلامی گفت: علت پیدایش اسلام وجود مقدس حضرت محمد(ص) است. اوج اسلام زمانی است که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد، «در مدینه بود ولی بعد حوادثی پیش آمد؛ بیش از هزار سال پیش امام رضا (ع) به سرزمین طوس و ایران آمدند و گسترش یافتند. تشیع و اسلام در زمان امام رضا (ع) اتفاق افتاد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از کار امام رضا (ع) در بعد علمی اشاعه حوزه های مختلف علمی اسلام است، افزود: یکی از وظایف ایشان مبارزه با استکبار و کار مهم دیگر تبلیغ دین بود. و برای تبیین اسلام برای مردم، بعدها امام راحل هم برای انقلاب اسلامی شبکه ای ساختند که شهید دستغیب یکی از شبکه های امام خمینی بود. امروز در زمان ما شهید سلیمانی هم شبکه سازی کرده است.

نوری با بیان اینکه این تمدن باید چنین باشد معلمان به ویژه معلمان تاریخ و معارف باید این حرف ها را بزنند، گفت: معلوم می شود امروز نتیجه این عرصه ها وجود رئیس جمهور و رهبری است.

وی ادامه داد: در زمانی که فرقه های مارکسیستی از جدایی دین از سایر مسائل جامعه صحبت می کردند، امام آمدند و عینیت دین و اثبات حکومت دینی را ارائه کردند و امروز بیش از 43 سال است که هر توطئه ای شکست می خورد. نقش دارد و موثر است.

نوری این سوال را مطرح می کند که نقش معلمان چیست؟ وی گفت: رئیس جمهور شهیدی داریم که معلم بود. شهید نخست وزیر که معلم بود. بنیانگذار صنعت موشک ما. تهرانی مقدم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر بود. او توسط معلمان تدریس می شود و یکی از محبوب ترین مشاغل در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان در دوران ولیعهد فداکاری کردند به گونه ای که مقام معظم رهبری از معلمان و فرهنگیان تشکر کردند، گفت: آن وقت شما چه بگویید چه نگویید چه ببینید چه نبینی کار خود را انجام می دهید. و همچنان در تثبیت و کارآمدی نظامی ارتش نقش دارند و آینده نیز به همین منوال خواهد بود.

وی گفت: بودجه آموزش و پرورش 9.6 درصد کل بودجه دولت است و اکنون 13 درصد است. وی گفت: اجازه نمی دهم آموزش و پرورش در کنکور شرکت کند، دانشگاه موظف به جذب دانشجو است. ما باید کار خود را در آموزش و پرورش انجام دهیم، مدیریت آموزش و پرورش باید کار خود را انجام دهد و نهادها اگر دیدند از سوی هیئت نظارت برکنار می شوند نباید ما را استخدام کنند.

نوری بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش مستلزم اجرای سند تحول است، تحول باید در معلم، دانش آموز و اولیا اتفاق بیفتد و تغییر در این سه رکن مشهود باشد؛ در این سه عنصر تحول باید آشکار شود. حضور در مدرسه با گسترش واکسیناسیون محقق شده است، اما ما به ستاد ملی تاج و تخت گزارش می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای جبران افت ناشی از آموزش از راه دور فرآیندی تعریف کرده است تا در تابستان بهتر مطالعه کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سند 2030 از گذشته شروع شد و برای ما مناسب نبود. البته برخی کشورها بخش هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما آن را امضا کردیم.
در حضور دولت سیزدهم اعلام کردیم که سند تحول داریم و نمی توانیم 2030 را اجرا کنیم.

نوری گفت: ما بلاتکلیفی معلمان و جذب آنها را طبق قانون انجام دادیم.

6 تریلیون در 3 سال مشاهده شد، الان 38 تریلیون در 18 ماه در نظر گرفته شده است. البته در اجرا ابهاماتی وجود دارد که با اجرای مجلس و قانون رفع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما بیشتر به دنبال اجرای نظام رتبه بندی هستیم تا معلمان با دانش مشکلات رتبه بندی را رصد کنند و به حرف های فضای مجازی بسنده نکنند.
رئیس‌جمهور و مجلس نیز از این امر پیروی کرده‌اند و به محض رفع موانع اجرایی، اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بابت تاخیر در اجرای آن عذرخواهی می کنم اما در مقابل این کمبودها باید خانواده عمل کنیم، جذب معلم برای کمبود معلم را برشمرد و گفت: جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام 34 هزار و 800 نفر با آزمون و جذب 15 هزار نفر تربیت معلم. دانشجویان از جمله اقدامات هستند.

نوری با بیان اینکه تلاش می کنیم نیرویی پایدار و آماده به ویژه در مرز عشایر و روستا داشته باشیم، افزود: در این راستا قرارگاه دادگستری را برای محرومیت زدایی از تحصیل راه اندازی کرده ایم.

وی در خصوص ساختمان و تجهیزات مدارس نیز افزود: دولت علاوه بر اعتبارات برای تکمیل ساختمان ها 8 هزار میلیارد سفر روستایی داده است و به دنبال ایجاد منابع جدید هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنرستان ها در حال هوشمند شدن هستند و تقویت هنرستان ها در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در مدارس باید به انسجام درونی و ارتباط با بیرون توجه شود، گفت: در مدارس باید به انسجام درونی و ارتباط با بیرون توجه شود. مدارس باید به محیط بیرونی متصل شوند. کودکان تحت قرنطینه برای جامعه خوب نیستند. به کودکان در مورد آینده آموزش دهید، به خصوص امسال که نام آن دانش بنیان و ایجاد کارفرما است.

جامعه دانش بنیان در دبستان و پیش دبستانی در حال شکل گیری است، دهه 90 آماده است تا تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به اوج دنیا برساند.

دیدگاهتان را بنویسید