عرضه نان بدون محدودیت و تغییر قیمت/ عزم دولت برای کنترل بازار است

وی با اذعان به اینکه سه تیم تخصصی در حوزه رصد کالاهای اساسی در قزوین فعال است، افزود: برای افزایش ظرفیت نظارتی بازار، در نظر داریم هفت تیم از نیروهای جهادی که اعلام آمادگی کرده و سازماندهی شده اند به این گروه ها اضافه کنیم. .

استاندار قزوین با بیان اینکه نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی های سطح شهر آغاز شده است، تصریح کرد: در طرح یارانه ای برای نان و آرد هوشمند، عرضه آرد نانوایی ها به صورت یارانه ای نیست، بلکه رایگان است و در ازای آن فروش نان در هر معامله یارانه ای برای محصولات نانوایی توسط دولت پرداخت می شود.


اجرای طرح آزادسازی یارانه ها باعث کاهش انگیزه فساد سودجویان می شود

کاظمی گفت: در طرح بهبود یارانه نان، در صورتی که نانوایان بخواهند وزن چانه و نان را کاهش دهند یا به صورت غیر حضوری عرضه کنند، تخلفات مربوطه توسط نرم افزارهای هوشمند کنترل و شناسایی می شود.

وی گفت: نان بدون محدودیت و تغییر قیمت عرضه می شود. وی گفت: طبیعتا با آزادسازی یارانه ها قیمت ها متعادل می شود و انگیزه فساد و رانت در بین برندگان کاهش می یابد و در روزهای آینده انتظار می رود شاهد ثبات در بازار باشیم.

این کارمند در خصوص کیفیت نان گفت: طبیعتاً وقتی فضای رقابتی وجود دارد نانوا باید کیفیت نان را ارتقا دهد تا بتواند کالای خود را بفروشد و به مقدار مطلوب برسد.


شبکه نظارت بر کالاها در حال گسترش است

استاندار قزوین یادآور شد: پیش بینی می کنیم با اجرای طرح هوشمندانه یارانه نان و آرد به مرور شاهد افزایش کیفیت نان در نانوایی ها باشیم.

کاظمی گفت: در حوزه سایر کالاها به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، بازرسی ها با جدیت توسط بازرسان در حال انجام است. البته سودجویان همواره در تلاش هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما به مردم این اطمینان را می دهیم که دولت مصمم به کنترل، نظارت و بازرسی بازار و همچنین کار اصناف در شبکه توزیع است.

وی اذعان داشت: با تشکیل یک شبکه مردمی و جهادی در حوزه کالا و نظارت بر بازار، در حال ایجاد ظرفیت های جدیدی برای جهادگران و گروه های مردمی هستیم تا ما را در رصد اصناف بازار یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید