عزاداران اردبیلی توسط رهبر انقلاب/ اجتماع تاسوعا و عاشورا به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار سبلان ما اظهار داشت: آیین شمع افروختن یکی از ویژگی های مهم عزاداری در استان اردبیل است که به یاد شب تاسوعای حسینی و این مراسم برگزار می شود. تحت تأثیر برخی مراسم و سوری و سطحی نیست.

وی افزود: اجتماع عاشورا و تاسوعا برنامه ای وحدت بخش در بین همه عزاداران و دسته های عزاداری مردم است که برای بهره مندی سایر محبان اهل بیت در استان ها و کشورهای دیگر از رسانه های ملی و بین المللی پخش می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بازدیدکنندگان شخصی رهبر انقلاب با دیدن مراسم عزاداری در اردبیل در ایام تاسوعا و عاشورا گفتند: من این نوع عزاداری ها را دوست دارم و این مراسم ها باید عمومی باشد.”

وی تصریح کرد: با حضور مداحان و مداحان جماعت عظیم حسینیان از ساعت 13:30 ظهر در محل علی کاپو به عنوان نماد مذهبی اردبیل آغاز و در ساعت 15:30 به پایان می رسد.

جعفرزاده گفت: در شب عاشورا مراسم گرامیداشت ندای ابا عبدالله با عنوان شب با قرآن در 100 مسجد برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روز عاشورا در استان اردبیل نمایش ویژه ای از عزاداری دارد و قبل از ظهر این روز از صبح اول راهپیمایی آغاز می شود و در کنار این برنامه تلاوت این یا یک شبیه سازی که تصویری هنرمندانه از صحنه است. عاشورا در همه جای استان برگزار می شود.

وی افزود: نماز ظهر عاشورا در گوشه و کنار استان اردبیل اقامه می شود اما به صورت رسمی در دو مکان از جمله مسجد امامزاده اردبیل و سیدصدرالدین به عنوان نماد عاشورا و عبادت برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در تمام شهرستان های استان مجالس عزاداری به صورت منظم برگزار می شود، گفت: بعد از ظهر روز عاشورا در اردبیل، اردبیل زمان دلگیرانه ای است که اجتماع عظیم حسینی از ساعت 17 برگزار می شود. : 00 الی 7:00 بعد از ظهر .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید