علاقه مهمترین اولویت در انتخاب رشته است/فریب مشاوره تضمینی را نخورید


ساعت: 18:47
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887740

ریحانه کاظمی گفت: کاندیداها گول بازار تضمینی مشاوره را نخورند زیرا تضمینی برای انتخاب صددرصدی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریحانه کاظمی مشاور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: دیروز نتایج کنکور رسما اعلام شد و امروز انتخاب رشته دغدغه بسیاری از والدین است.

وی با بیان اینکه علاقه مندی دانش آموز باید مهمترین اولویت اولیا در انتخاب رشته باشد، ادامه داد: دانشجو باید پس از 4 سال در این رشته تحصیل کند بنابراین اگر رشته دانشگاه جوابگوی علایق کودک نباشد. ، قطعاً در دانشگاه مشکلاتی وجود خواهد داشت.

کاظمی افزود: علاقه در انتخاب رشته بسیار مهم است زیرا دانشجویان در آینده می خواهند وارد بازار کار شوند و تنها در صورتی موفق می شوند که به کار خود علاقه مند باشند.

این مشاور تحصیلی افزود: والدین باید به فرزندان خود در انتخاب رشته تحصیلی کمک کنند و آنها را به رشته هایی راهنمایی کنند که بازار کار خوبی دارد.

کاظمی انتخاب رشته را حیاتی ترین تصمیم زندگی عنوان کرد و تصریح کرد: اگر انتخاب رشته هوشمندانه و هوشمندانه انتخاب نشود، جوانان در سنین اشتغال با مشکل مواجه می شوند.

وی گفت: داوطلبان گول بازار تضمینی مشاوره را نخورند چرا که تضمینی برای گزینش 100 درصدی وجود ندارد.

این مشاور ادامه داد: دانش آموزان باید به توصیه های معلمان خود گوش دهند و از تخصص آنها استفاده کنند زیرا معلم دلسوزترین فرد برای دانش آموز است.

کاظمی با اشاره به اینکه دانش آموزان قبل از انتخاب هر رشته ای باید علایق خود را یادداشت کنند افزود: نوشتن علایق به انتخاب رشته کمک زیادی می کند بنابراین فهرستی از علایق خود را روی کاغذ بنویسید و سپس بر اساس آن رشته را انتخاب کنید.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه انتخاب صحیح رشته در تحقق حرفه ای آینده دانشجویان تاثیر دارد خاطرنشان کرد: بخشی از آمار فارغ التحصیلان بیکار به انتخاب غیراصولی رشته برمی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید