علی اف: ما از ایران نمی ترسیم و به هر اقدام ضد آذربایجانی پاسخ خواهیم داد.

علی اف: ما از ایران نمی ترسیم و به هر اقدام ضد آذربایجانی پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه «من با سه رئیس جمهور ایران خاتمی، احمدی نژاد و روحانی کار کرده ام و سال هاست که شرایط هیچ گاه مثل امروز نبوده است».

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری مدیامکس، رسانه های آذربایجان امروز گزارش دادند که الهام علی اف امروز در بیانیه ای گفته است که کشورش «از ایران نمی ترسد».

علی اف که در یک کنفرانس بین‌المللی صحبت می‌کرد، گفت که با سه رئیس‌جمهور ایران، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی کار کرده است و گفت: «سال‌ها وضعیت هرگز مثل امروز نبوده است».

علی اف تصریح کرد: ایران هرگز دو رزمایش نظامی متوالی در عرض چند ماه در مرزهای ما انجام نداده است. هرگز سخنان پر از نفرت و تهدید علیه آذربایجان وجود نداشته است.

وی گفت: ما همیشه به هر اقدام ضد آذربایجانی اعم از گفتار یا عمل پاسخ داده و خواهیم داد. به همین دلیل مجبور شدیم در مرزهای خود با ایران تمرینات نظامی انجام دهیم تا نشان دهیم از ایران نمی ترسیم.»

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گفت: ما برای حفظ سبک زندگی خود، مسیر سکولار توسعه و پیشرفت آذربایجان و آذربایجانی ها از جمله آذربایجانی های مقیم ایران، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. آنها بخشی از ملت ما هستند.

به گزارش ایسنا، اظهارات علی اف در حالی مطرح شد که حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه در نشست خبری اخیر خود در خصوص تحولات و تعاملات ایران و آذربایجان گفت: ماه گذشته سفری به ارمنستان داشتم و آقای پاشینیان نیز به تهران سفر کرد که بخشی از این سفر بود. آنها به این سفر در آذربایجان واکنش نشان دادند.

آقای امیر عبدالخیان تاکید کرد: ما آذربایجان و ارمنستان را همسایه خود می دانیم و هیچ گاه روابط خود را با یک کشور به قیمت کشور دیگر تنظیم نمی کنیم و این موضوع را بر اساس منافع دوجانبه و با اولویت در نظر گرفتن سیاست همسایگی دنبال می کنیم و نگاه می کنیم سرزمین های همسایه از جمله ما این دو کشور را نداریم. اما ما به همه بازیگران منطقه قفقاز روشن کرده ایم که هرگونه تغییر ژئوپلیتیکی در منطقه با واکنش جدی ایران مواجه خواهد شد. مقامات منطقه اطمینان دادند که این دیدگاه را ندارند، بنابراین چنین چیزی در منطقه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید