علی دایی: دروغ می گویند. همسرم نه ممنوع الخروج بود، نه نامزدی و نه رفتن به آمریکا. این هم بلیط برگشت او برای دوشنبه آینده (+عکس)

علی دایی: دروغ می گویند.  همسرم نه ممنوع الخروج بود، نه نامزدی و نه رفتن به آمریکا.  این هم بلیط برگشت او برای دوشنبه آینده (+عکس)

ممنوعیت خروج ورزشکاران و هنرمندان مطرح ایران و برخی از اعضای خانواده آنها پس از ناآرامی های چند ماه گذشته، تصمیمی است که به طور رسمی مورد تایید نهادهای قضایی قرار گرفت، اما بسیاری از آنها قبل از برخورد ضابط قضایی ناپدید شدند. هنگام خروج از مرز فرودگاه از چنین تصمیمی اظهار بی اطلاعی کردند و واقعاً شگفت زده شدند.

در ماه های اخیر توقیف گذرنامه علی دایی چهره برجسته تاریخ فوتبال ایران و جهان به دستور مقامات قضایی در فرودگاه خبرساز شد و پس از مدت کوتاهی خبر بازگشت پاسپورت آقای گل ملی پوش سابق جهان منتشر شد.

اما امروز بار دیگر به دلیل ممانعت از خروج خانواده، نام دایی مورد توجه ویژه قرار گرفت و به سرعت در رسانه های داخلی و خارجی خبرساز شد. اکنون کمتر ایرانی است که از بازگشت هواپیمای حامل زن و دختر دایی مطلع نشده باشد.

علی دایی درباره جزئیات و دلایل این اقدام گفتگویی اختصاصی با تابناک داشته است.

سوال پیاده شدن همسر و دخترش از هواپیمای ماهان به مقصد دبی شایعات و احادیث زیادی را به همراه داشته است. قبل از سفر به طور خاص با خانواده شما چه اتفاقی افتاد؟

ببینید، ما دانش غیبی نداریم که بدانیم قبل از رسیدن به فرودگاه اجازه خروج از کشور را داریم یا خیر. همسر و دخترم صبح امروز به فرودگاه رفتند و پس از تحویل بار و عبور از گیت غربالگری قبل از سوار شدن به هواپیما، پس از بررسی گذرنامه و گرفتن مهر قانونی و اخذ مجوز قانونی خروج از کشور، از طریق گذرنامه اقدام کردند. دفتر پلیس فرودگاه کنترل و سوار هواپیمای ماهان به مقصد دبی شد.

یکی از خبرگزاری های رسمی کشور جزئیات ممنوع الخروج شدن همسرتان را با حکم قضایی منتشر کرد؟

این اصلا درست نیست. اینکه همسرم اجازه خروج ندارد و باید قبل از سفر به این موضوع اطلاع داده می شد، دروغ محض است. هیچ اطلاعیه و پیامکی از سوی قوه قضاییه برای من و همسرم تا امروز مبنی بر ممنوع الخروجی وجود ندارد. همسرم طبق تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور سفر می کند و مانند همه مردم پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و پس از تایید مجوز خروج قانونی، سوار هواپیما شد.

پس طبق ادعای شما منع رفت و آمد مشکلی نداشت؟

ببینید همانطور که بعد از سفر به ترکیه متوجه ممانعت از ورود به فرودگاه امام (ره) شدم و گذرنامه ام ضبط شد، اگر همسرم با ممنوعیت خروج مشکل داشت، پلیس کنترل گذرنامه در فرودگاه پاسپورتش را ضبط کرد. و اجازه دادند سوار هواپیما شود و از مرز هوایی خارج شود، به او ندادند

همچنین گفته می شود همسر و دختر شما قصد داشتند از طریق دبی به آمریکا سفر کنند؟

این یک دروغ محض و دروغی است که آن را افشا کرده اند. بلیت های همسر و دخترم موجود است و مردم می توانند تاریخ صدور و تاریخ بازگشت را ببینند. (علی دایی عکس بلیط رفت و برگشت همسر و فرزندش به تابناک را برای انتشار ارائه کرده است که مشاهده می کنید)علی دایی: دروغ می گویند.  همسرم نه ممنوع الخروج بود، نه نامزدی و نه رفتن به آمریکا.  این هم بلیط برگشتش (+ عکس)

به نظر می رسد همسرتان به مسئولان مربوطه متعهد شده است که قصد سفر به خارج از کشور را اعلام کند؟

هیچ چیز از نوع. درست نیست. همسرم تعهد نکرده است که قبل از سفر به خارج از کشور به مراجع یا نهادها و خدمات اطلاع رسانی کند.

بعد از مشکلاتی که امروز برای همسر و دخترتان پیش آمد، نظرشان تغییر نکرد؟

مدارک (بلیط هواپیما با تاریخ صدور و تاریخ برگشت) را برای شما در سایت تابناک ارسال کردم تا برای مردم ارسال کنید. این واقعیت که آنها اکنون ادعا می کنند که سفر خود به آمریکا را پس از رویداد امروز به تعویق انداخته اند، یک سناریوی غیر واقعی است. تمام مراحل سفر همسر و دخترم کاملا مطابق با قوانین جاری کشور بود. تاریخ برگشت بلیت ها نیز ثابت می کند که امروز (دوشنبه) به دبی می روند و دوشنبه هفته آینده به ایران باز می گردند.

آیا فکر می کردید سفر یک هفته ای به کشور همسایه با چنین حاشیه بزرگی همراه باشد؟

اگر همسرم قصد سفر به آمریکا را داشت از پرواز داخلی (ایرلاین ماهان) استفاده نمی کرد. رسانه هایی که این خبر و اطلاعات نادرست را منتشر کردند، نمی دانم چه هدفی را دنبال می کردند! همسر و دخترم کاملاً قانونی و از کشور مبدأ قانونی سفر کردند و هیچ رفتار یا عمل غیرقانونی مرتکب نشدند.

اتفاق خاصی که در فرودگاه کیش نیفتاد؟

نه، خدا را شکر می کنم که حالشان خوب است و در سلامت کامل کنارم نشسته اند که با شما صحبت می کنم. ممکن بود اتفاقات بدتری بیفتد. خدا را شکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید