علی دیواندری تبرئه شد/ از دیواندری توسط داماد وزیر شکایت کرد.


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842494

قوه قضائیه و شعبه سوم دادگاه جرائم اقتصادی علی دیواندری، مدیرعامل سابق بانک های ملت و پارسیان و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور را تبرئه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با رای قطعی شعبه سوم رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران، علی دیواندری از تمامی اتهامات مندرج در کیفرخواست تبرئه شد.

دادگاه به استناد اصل 37 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 140 قانون مجازات اسلامی، اتهامات علی دیواندری را مبنی بر تخلف از نظام اقتصادی وارد نکرده و آن را رد کرده است.

در حکم صادره از دادگاه مذکور آمده است که فساد در زمان مدیریت یکی از بدهکاران بانکی و همدست وی که داماد وزیر سابق دولت است، به وجود آمده است.

بر اساس حکم صادره، این افراد با استفاده از روش ها و اهرم های غیرقانونی و نامشروع، برای فرار از قانون و تصرف بیت المال اقدام کرده و با اتهام علی دیواندری سعی در فرار از عدالت داشتند.

گفتنی است این حکم از سوی قاضی معروف قوه قضائیه اسداله مسعودی مقام صادر شده است.

جزییات این تصمیم متعاقبا اعلام خواهد شد.

قاضی موحد در بهمن ماه سال ۹۸ از تمدید قرار وثیقه علی دیواندری خبر داد و وثیقه وی را به قرار بازداشت تبدیل کرد. در آن زمان دیواندری به اتهام دست داشتن در اغتشاشات عمده در نظام ارزی کشور در دادگاه حاضر می شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید