عملیات تل آویو ضربه ای به صهیونیست ها بود/ ارزیابی ایران

این شخصیت فلسطینی گفت: دشمن همواره ملت ما را تهدید کرده و آماده حمایت از حملات جدید شهرک نشینان صهیونیست در ماه مبارک رمضان علیه مسجدالاقصی بوده است. این بدان معناست که دشمن می خواست به آزادگان و نمازگزاران در مسجد الاقصی تجاوز کند. ناگهان عملیات سیل راد حازم که شبیه سیل شدید بود، بر عمق رژیم صهیونیستی متمرکز شد که مقامات این رژیم آن را بسیار امن می دانستند.

وی گفت: مقاومت تروریسم نیست، مقاومت حق مشروع مردم ماست. ما از خود و اماکن مقدسمان محافظت می کنیم. دشمن آغازگر تجاوز است و باید تاوان جنایات خود را بپردازد. ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران که از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه، عملیات مقاومت اخیر را ستود و در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد حق قانونی مقاومت صحبت کرد، قدردانی می کنیم.

در ادامه مشروح گفتگو با «داود شهاب» رئیس دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی را می خوانید؛

سوال: عملیات تل آویو که مصادف با سالگرد شهادت محمود طواله فرمانده نظامی جنبش و اینجا تل آویو پایتخت رژیم غاصب به شمار می رود، چه مشخصاتی دارد؟

این عملیات کیفی و قهرمانانه توسط مجاهد دلاور ما راد حازم از ثمره و در پاسخ به ترور همرزمانش شهیدان دلاور سیف ابوالبده، صائب ابهره و خلیل توالبه انجام شد. این سه شهید صبح روز اول ماه مبارک رمضان توسط دشمن به شهادت رسیدند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که میزان واکنش به کشتار این مجاهدین به اندازه ابعاد جنایت خواهد بود. جنایتی که تعرض به حرمت ماه مبارک رمضان محسوب می شود. شهید راد حازم در این عملیات قول انتقام خون مجاهدین را داد که پیام های محکمی در بر داشت. این عملیات صهیونیست ها را شوکه کرد و به سیستم امنیتی آنها ضربه زد.

دشمن همواره ملت ما را تهدید کرده و آماده حمایت از حملات جدید شهرک نشینان صهیونیست در ماه مبارک رمضان علیه مسجدالاقصی بوده است. این بدان معناست که دشمن می خواست به آزادگان و نمازگزاران در مسجد الاقصی تجاوز کند. ناگهان عملیات سیل راد حازم که شبیه سیل شدید بود، بر عمق رژیم صهیونیستی متمرکز شد که مقامات این رژیم آن را بسیار امن می دانستند.

این عملیات در واقع قدرت مقاومت، سرزندگی و توانایی آن در حفاظت از مردم فلسطین و موجودیت آنها را نشان می دهد. این عملیات غرور مقامات را در چشمان ارتش اسرائیل از بین برد.

* تاثیر این عملیات قهرمانانه بر امنیت رژیم صهیونیستی چیست؟

این عملیات بار دیگر شکنندگی سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد. بلکه مقاومت قبلاً در این امر موفق بوده است و این بدان معناست که عملیات مقاومت گسترش یافته و قابلیت های آن گسترش یافته است. او اکنون می تواند به کار عمیق خود در دشمن ادامه دهد و به طور مداوم و پیوسته به سیستم امنیتی خود ضربه بزند.

با نزدیک شدن به سالگرد نبرد سیف القدس (بیست و هشتم رمضان سال گذشته)، آیا رژیم صهیونیستی در صورت بروز درگیری جدید، دوباره از امکانات مقاومت فلسطین غافلگیر خواهد شد؟

درست است که یک سال پیش پس از ۱۱ روز نبرد مقاومت با دشمن صهیونیستی آتش بس برقرار شد، اما آتش بس به معنای پایان نبرد نیست. مقاومت هر روز تاکید می کند که در صورت بروز مجدد علل و عواملی که منجر به آغاز درگیری در سال گذشته شد، آماده ورود به نبرد است. برد موشک‌های خود را افزایش داده و امروز پایدارتر، پیشرفته‌تر و آماده‌تر برای شکست دادن دشمن است.

محکومیت عملیات دیزنگوف توسط برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله بحرین، امارات و ترکیه را چگونه توصیف می کنید؟

ما این محکومیت‌ها را محکوم می‌کنیم که نشان‌دهنده ناآگاهی صاحبان آن از ماهیت مبارزه در فلسطین است و همچنین طمع و نفاق سیاسی رهبران سیاسی آن کشورها را که اظهارات پوچ و جاهلانه می‌کردند، آشکار می‌کند.

مقاومت تروریسم نیست، مقاومت حق قانونی مردم ماست. ما از خود و اماکن مقدسمان محافظت می کنیم. دشمن آغازگر تجاوز است و باید تاوان جنایات خود را بپردازد. ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران که از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه، عملیات مقاومت اخیر را ستود و در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد حق قانونی مقاومت صحبت کرد، قدردانی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید