عنکبوت مقدس شب نامه ای سخیف علیه اعتقادات میلیون ها مسلمان و شیعه در سراسر جهان است.


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842474

بیانیه سازمان سینمایی در محکومیت فیلم «عنکبوت مقدس» و اقدامات سیاسی و مغرضانه جشنواره؛

سازمان ملی فیلم با صدور بیانیه ای محتوای جعلی، نفرت انگیز و مشمئزکننده عنکبوت مقدس را محکوم کرد و خود و عوامل فیلم را برای دلایل این تصویر سیاه توجیه کرد و اقدامات جشنواره کن را مغرضانه در تمجید از این فیلم و از نظر سیاسی خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این بیانیه آمده است که عنکبوت مقدس یک کابوس سیاسی است که اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان را توهین کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن بیانیه این سازمان به شرح زیر است:

به نام خدا

عرصه فرهنگی در جهان همواره محلی برای حفاظت از ملت ها و احترام پنهانی به ارزش های جامعه بشری بوده است، ارزش هایی که ریشه در باورهای مردم و ملت ها دارد. اتفاق می‌افتند، اما سال‌هاست که کسانی را دیده‌ایم که با نفوذ در این رویدادها یا ایجاد جشنواره‌هایی که ابزار جنگ علیه آزادی‌خواهان بین‌المللی هستند، تلاش می‌کنند منویات سیاسی خود را به دنیای هنر تزریق کنند. نتیجه از بین رفتن ارزش هنری و جنبه حرفه ای این اتفاقات است.

و این بار در جشنواره فیلم کن که زیر نظر دولت فرانسه برگزار می شود، دیدیم که نه تنها یک ترکیب کاملا سیاسی، بلکه یک تصویر شبانه خنده دار، محصول ذهن آشفته یک دانمارکی، برخاسته از طلای استکبار و باورها و ارزش ها میلیون ها. جمعیت مسلمان و گسترده شیعیان در سراسر جهان از این جشنواره آزرده خاطر شده و مورد توجه قرار گرفته اند. نور خدا از آنها بتابد و خداوند نور را کامل می کند نه کافران.

این در حالی است که فیلم داستانی عنکبوت مقدس با ارائه چهره های تحریف شده از جامعه ایران و توهین آشکار به اعتقادات متعالی شیعه در جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت. او در این جشنواره بین المللی یک رکورد حرفه ای به نام خود ثبت کرد.

سازمان سینمایی با محکومیت این اقدام در جشنواره و اعلام بی گناهی خود و فیلمبرداران عاملان این فیلم سیاه و سفید، تاکید می کند که فرانسه و جشنواره فیلم کن باید پاسخگوی احساسات جریحه دار میلیون ها شیعه باشند. مسلمانان جهان انگ ضد فرهنگ را از پرونده های حرفه ای خود حذف کنید.

در نهایت اطمینان داریم که راه نورانی اسلام و جبهه حق در عرصه فرهنگ و هنر بیش از پیش در میان این اهداف تهاجمات فرهنگی خواهد درخشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید