عنکبوت مقدس صریح ترین اهانت به ساحت مقدس امام رضا (ع) است.


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842653

عنکبوت مقدس صریح ترین اهانت به حرم امام رضا (ع) / تلاش جشنواره کن مانع بیداری اسلامی در جهان نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; عنکبوت مقدس، فیلمی که چندی پیش در جشنواره کن به اوج خود رسید، اما متاسفانه این بار نیز مانند دیگر آثار سینمایی با جنجال هایی همراه است که برای ایرانیان و شیعیان از جمله دوستداران امام هشتم علی بن موسی ال کات (ع) ربطی به این ندارد.

این فیلم به کارگردانی علی عباسی و نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی است و از آنجایی که فیلم‌هایی که وارد جشنواره کن می‌شوند، همیشه چیزی جز وزن سیاست بر دوش ندارند. در نتیجه مطالبی که می توان از آن برداشت، علیه ایران و اسلام برخاسته است. او سال ها به دلیل مشکلات غیراخلاقی، قداست ایرانیان و زنان ایرانی را از بین برد و اکنون با قدرت و اقتدار دین و توهین های پی در پی آن به قدرت رسیده است.

اما واقعاً برای چه می خواهند انتقام بگیرند؟ اگر آنها با کشور خونین خود و مردم این زمین دشمنی و دشمنی دارند چرا به امام رئوف ما مانند عنکبوت مقدس دشنام می دهند؟


داستان های تلخ در تلخ ترین سیاست ها علیه اهل بیت (ع)

اما اگر بخواهیم به طور مختصر و واضح به Holy Spider نگاهی بیندازیم باید بگوییم که داستان کلی این فیلم مربوط به اتفاقات تلخ دهه 1980 است و از ابتدا تا انتهای فیلم شاهد داستان های تلخی از جمله نگاه کارگردان به این فیلم گرفته شده در مشهد کاملا مقدس است.

داستان های فیلم برگرفته از قاتل زنجیره ای است که در واقع همان سعید حنایی است که همه روسپی ها را می کشد. چرا بازیگرانی مانند زهرا امیرابراهیمی و عواملی که سعی در شکست اسلام دارند به دلیل داستان تلخ و ناگوارشان در این فیلم ها حضور دارند؟ خیلی واضح است که جشنواره کن از سال های اخیر تا به امروز ابعاد سیاسی دارد، وقتی ایران و اسلام تمام می شود نه تنها بهترین جایزه را می دهند، بلکه تشویق و تمجید زیادی هم می کنند. این دقیقاً در مورد اکران فیلم Holy Spider در کشورهای اروپایی وجود دارد و غربی ها به شدت از آن استقبال می کنند.


ننگین ترین توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع)

اگر بخواهم به تک تک شماره های فیلم نگاهی بیندازم، بالاخره به این نکته می رسیم که بحث دشمنی و کینه توزی با اسلام و مسلمانان و شیعیان نیست، بلکه تلاش برای حسادت اهل بیت(ع) نسبت به مسلمانان است. . و خوشبختانه این امر در مورد ما ایرانیان خصوصاً مردم مشهد مقدس و همه خدمتگزاران مخلص اهل بیت (ع) صدق نمی کند، زیرا بسیاری از فعالان رسانه ای نه تنها این امر را زشت و ناپسند می دانند. اثری جز توهین به اسلام ندارد و امام رئوف را نخواندند و ابراز پشیمانی کردند و از امام رضا (ع) برای بازیگران این فیلم عذرخواهی کردند.

در نهایت باید توجه داشت که یک فیلم می تواند برای این افراد بسیار مؤثرتر از گفتار باشد، اما ملت ایران هرگز در برابر اهانت به اهل بیت(ع) سکوت نکرده و باقی نمانده و به نظر می رسد نیاز دارد. همه بازیگران این فیلم باید نه تنها در برابر امام رئوف، بلکه در قبال سرزمین مقدس مشهد و این سرزمین که مدیون شهدای مدافع حرم و مدافع حرم هستند، پاسخگو باشند.

مهدی سادات نگیبی – منتقد سینما و تلویزیون

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید