غدیر نماد اتحاد و برادری است


ساعت: 08:16
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883688

حجت الاسلام مجتبی بامری گفت: عید غدیر نماد وحدت و برادری مسلمانان در زیر پرچم امیرالمومنین علی (ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در گفتگو با عصرهامون ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به تمامی مسلمانان، شیفتگان و محبان حضرت علی (ع) گفت: عید سعید غدیر خم -غدیر یکی از اعیاد معروف و با فضیلت است و در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، باید سعی کنیم از این عید نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: عید غدیر نماد وحدت و برادری مسلمانان در زیر پرچم ولایت امیرالمومنین علی (ع) است که توسط پیامبر گرامی اسلام یکی از آیات گرانقدر پیامبر خاتمی است. در وصف امیرالمومنین علی (ع) ضرب المثل معروفی است که می فرمایند: من مولای علی مولا نیستم.

وی افزود: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام دستور داده است که حتماً امر ولایت امیرالمومنین را به مسلمانان برسانید و بعد از ایشان ولایت علی (ع) را به اطلاع آنان برسانید و رسالت خود را به طور کامل انجام دهید که این نشانه است. او به معنای ولایت و امامت مولای متقیان است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری اذعان داشت: یکی از موضوعاتی که در عید غدیر خم بسیار حائز اهمیت است، اتحاد و برادری مسلمانان است، چرا که امیرالمومنین علی (ع) که بهترین الگو برای ما مسلمانان است، همواره تلاش می کند. وحدت را در زندگی خود حفظ کند و مسلمانان را به بندگی خدا دعوت کند.


وی ضمن اشاره به تلاش بی‌تردید دشمنان برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان، افزود: سعی کنیم در همه مناسبت‌ها و محافلی که داریم و آیات زیبایی که حضرت علی (ع) داریم، بر فضایل و شخصیت امیرالمومنین علی (ع) تاکید کنیم. پیامبر اجازه دهید این را بیان کنیم که اسلام در وصف امیرالمومنین علیه السلام داشته است و اجازه نمی دهیم دشمن وحدت بین مسلمانان را از بین ببرد زیرا محبت به امیرالمومنین(ع) یک عشق مشترک بین همه مسلمانان است. جهان.

بامری تصریح کرد: مسلمانان باید اتحاد، دوستی و صمیمیت را بین خود افزایش دهند و توطئه دشمن را خنثی کنند. امیدواریم این عید را آنطور که باید جشن بگیریم و شاد باشیم و به آداب و رسوم خاص غدیر بیرم توجه کنیم.

امام جمعه سراوان افزود: سعی کنیم با بهره گیری از سیره حضرت علی (ع) از انحرافات در همه شئون زندگی به دور باشیم و با دوستی و عشق به اهل بیت در زمره پیروان راستین ائمه اطهار باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید