فارابی صلاحیت حرفه ای کارگردانان فیلم اول را تایید می کند


ساعت: 21:37
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879097

معاون و ارزیاب سازمان سینمایی از آغاز ثبت نام از داوطلبان دریافت گواهینامه کارگردانی فیلم اول در باشگاه مدیران فیلم اولیه بنیاد فارابی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزیاب سازمان سینمایی با اشاره به مراحل ثبت نام و مراحل تایید صلاحیت کارگردانان فیلم اول گفت: صلاحیت حرفه ای کارگردانان فیلم اول. سینما فارابی، باید فرآیندی را طراحی می‌کردیم که هم در خدمت افراد واجد شرایط ساخت فیلم باشد و هم استعدادهای موجود در سراسر کشور را شناسایی و به سینمای حرفه‌ای کشور معرفی کند. در همین راستا سامانه حرفه ای صدور گواهینامه کارگردانان فیلم اول در باشگاه فیلم اولیه بنیاد سینمایی فارابی تدوین و راه اندازی شده است.

این سازمان با اشاره به مصوبه قبلی هیات مدیره سینما مبنی بر واگذاری مسئولیت تایید صلاحیت کارگردانان حرفه ای اولین فیلم بنیاد سینمایی فارابی با رعایت اختیارات رئیس سازمان و مستندات و مقررات فوق. ، از تشکیل دبیرخانه خبر داد. مرحله اول صدور گواهینامه نامزدهای کارگردانی فیلم اول از اول تیرماه به نشانی https://fcfaval.ir خواهد بود.

ایل بیگی همچنین تاکید کرد: با تغییراتی که در دستورالعمل تایید صلاحیت های حرفه ای کارگردانان فیلم اول ایجاد شد، سعی شد به کلیت فعالیت فرهنگی و هنری افراد به ویژه تجربه آنها در زمینه های کوتاه، مستند و مستند توجه شود. تولیدات غیر سینمایی

معاون سازمان سینمایی یکی از ویژگی های راه اندازی این دبیرخانه در بنیاد سینمایی فارابی را تسهیل در راستی آزمایی صلاحیت ها، شفاف سازی فرآیندها، فرآیندها و عدالت محوری برای ایجاد زمینه مساعد برای ورود همه استعدادها به سینما دانست.

معاون نظارت و ارزیاب سازمان ادامه داد: در گذشته افرادی که تهیه کننده و سرمایه گذار مشخصی نداشتند، عملاً چرخه ورود به سینما را از دست می دادند، حتی اگر سرشار از استعداد باشند. اما در روند رو به رشد اعتقاد بر این است که فارغ از جریان سرمایه، تمام افرادی که استعداد کارگردانی و تولید فیلم دارند می توانند از شرایط ورود به سینما بهره مند شوند و در نتیجه دبیرخانه ای برای صدور گواهینامه کارگردانان حرفه ای اولین دوره ایجاد کنند. فیلم در بنیاد سینمایی فارابی. برای تحقق شعار عدالت، دولت و سازمان سینمایی را مد نظر قرار داد.

گواهینامه حرفه ای جدا از فرآیند تایید فیلمنامه است و در واقع هرکسی که برای اولین بار درخواست کارگردانی می کند باید ابتدا صلاحیت خود را توسط هیئت دبیرخانه تایید کند، هیئت دبیرخانه می تواند مانند سایر کارگردانان فیلمنامه شما را تایید کند. .

متقاضیان فیلم اول می توانند پس از مطالعه دستورالعمل و شرایط موجود در آن با https://fcfaval.ir/instruction.pdf تماس حاصل نمایند.

ابتدا باید مراحل عضویت در سامانه به پایان برسد و پس از انجام مراحل، داوطلبان با اطلاعات کاربری وارد سامانه شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند. در نهایت پس از ارسال درخواست، صلاحیت متقاضی بررسی و به وی اطلاع داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید