فتح خرمشهر نماد مقاومت و نوید آزادی بیت المقدس/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستلزم جهاد است.


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840875

غلامرضا باغبانی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر؛ نماد عزت و مایه عزت است، گفت: علت دشمنی استکبار با ایران تضاد ارزشی نظام اسلامی با منافع آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا باغبانی از فرماندهان عملیات بیت المقدس سیستان و بلوچستان در گفتگوی اختصاصی با عصر هامون گفت: در این زمان.

عملیات آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و ایثار در جهان است

وی گفت: عملیات بیت المقدس تفکر لیبرالی بنی صدر را کنار گذاشت و تفکر الهی و فرمان الهی را جایگزین کرد.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: فتح خرمشهر به قدری گسترده و ارزشمند بود که امام راحل در بیانیه ای فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش های اسلامی بود.

وی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند خداوند هورمشهر را آزاد کرد، افزود: تجهیزات مدرنی دارد، حمایت و پشتیبانی را بزنید.

باغبانی ادامه داد: این پیروزی افتخار بزرگی برای ملت ایران است و امروز توانسته ایم این نماد مقاومت، ایثار و ایثار را در سراسر جهان گسترش دهیم. این تفکر الگویی برای مردم فلسطین، لبنان و یمن و کشورهای دیگر شده است که می خواهند به آن دست یابند.



علت دشمنی استکبار با ایران تضاد ارزشی نظام اسلامی با منافع آنهاست

وی افزود: در آن زمان رزمندگان ما در مقابل دشمن قرار گرفتند و از استکبار پیروی نکردند و با اتکا به توان نظامی و قدرت الهی خود می توانستند به پیروزی برسند و امروز موضوع جهاد توسط مقام معظم رهبری تبیین و مطرح شده است. درست است که مسئله نظامی نیست، اما فتح یک موضوع سیاسی، فرهنگی و علمی است و باید بتوانیم با حفظ روحیه مقاومت و ایثار در این عرصه به پیروزی برسیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تفکر اسلامی و بیداری اسلامی یکی از دلایل اصلی دشمنی استکبار با ملت ایران است و جهاد کبیر که یک پیروزی در بعد اقتصادی و علمی است، امروز نیازمند هوشیاری و هوشیاری است. اطلاع.

به گفته وی؛ جوانان باید بدانند که ما به عنوان سرباز آن زمان در انجام وظیفه و انجام رسالت موفق بوده ایم. امروز هم اگر شرایط به گونه ای است که نیاز به مبارزه داریم، حاضریم برای حفظ ارزش های نظام اسلامی فداکاری کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: جوانان و نسل امروزی که امام را ندیده اند و جنگ را درک نکرده اند، اما روحیه ایثار و مقاومت را آموخته اند و حاضرند برای حفظ ارزش های اسلام جان خود را فدا کنند. سیستم.

باغبانی بیان کرد: در عملیات غرور آفرین بیت المقدس، سربازان ما با روحیه مقاومت و ایثار موفق شدند 6 هزار کیلومتر از خاک ایران اسلامی را که به مدت 588 روز در اشغال دشمن بود و به دلیل اینکه خاری بود و خاری در چشم بود، پشت سر گذاشتند. یک استخوان در گلو به مدت 23 روز اشغال بعثی ها را از بین ببرید، هورمشهر، جایی که بعثی ها آمده بودند تا بمانند و صدام بارها در مصاحبه های خود گفته بود که اگر ایرانی ها موفق به آزادسازی هرمشهر شوند، کلید آن را به آنها می دهم. بصره

وی همچنین گفت: در عملیات بیت المقدس با فداکاری شجاعانه، رزمندگان و سخت کوشی در این عملیات موفق شدیم دشمن و درگیری که بین فرماندهان عراقی به وجود آمده بود را ذلیل کنیم و جز الطاف الهی نبود که بعث شد. آتیست ها باعث ایجاد نیروهای گروه شدند. «گروه به اسارت درآمد، بنابراین در این عملیات 20 هزار اسیر عراقی و 16 هزار بعثی کشته و زخمی داشتیم.

باغبانی در ادامه سخنان خود به حضور چشمگیر سربازان سیستان و بلوچستان در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: عملیات بیت المقدس که یکی از رزمندگان استان بود و توانستیم این افتخار را برای استان به ثبت برسانیم و با آن در امان هستیم. .



حاج قاسمیان تاریخ مقاومت هستند

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس، علاوه بر حضور در جبهه های جنوب و کردستان در جبهه افغانستان، کمک به مردم این کشور و جبهه بلوچستان برای تامین امنیت منطقه، تلاش مجدانه ای کردند و فداکاری کرد و شهدای زیادی در این جبهه ها تقدیم کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: سربازان استان در آن زمان در تیپ ثارولا و در لشکر 41 ثارالله از شاخص ترین و شاخص ترین افراد بودند که نماد آنها جانشین فرماندهی لشکر 41 ثارالله بود. شهید حاج قاسم میرحسینی که در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، تاریخ مقاومت در برابر دشمن قرار گرفت و این افتخار همراهی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای رزمندگان شیعه و سنی استان در کارنامه آنان ثبت شده است.

وی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم مانند گذشته پیشرفت و پیشرفت کنیم و عزت و عزت داشته باشیم، باید همان تفکر را به فرهنگ ایثار و مقاومت در دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس در زندگی خود بکار گیریم. جهادگران، کار و جهاد.»

باغبانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهر در پیش است، گفت: البته اگر بتوانیم همین روحیه و تفکر ایثار و مقاومت در برابر عملیات بیت المقدس را در همه عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و فرهنگی حفظ کنیم. حوزه های سیاسی و جهادی «توضیحات به موفقیت ها و پیروزی های چشمگیری دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید