فدراسیون فوتبال پیشنهاد 200 میلیاردی نداد/ برند لباسی که 3 خط دارد به ما هم نزدیک نشد!


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899111

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: شرکت های پوشاک دیگر عرضه نمی کنند. برندی که سه خط دارد به ما نزدیک هم نشد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اوصولی گفت قبل از انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی بارها اعلام کرد که چرا رسانه ها خواستار برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی و جایگزینی مربی دیگری شدند اما در نهایت کی روش تبدیل به سرمربی تیم ملی شد. سرمربی تیم ملی، رئیس فدراسیون و من به عنوان سخنران باید جوانب و ملاحظاتی را در نظر بگیریم که برای فوتبال ما مفید است. نکته دیگری که قبل از انتخاب کی روش مطرح کردم بر اساس جمع بندی هایی بود که در هیات مدیره به آن رسیدیم و چون در شرایط سختی قرار داشتیم برخی تصمیمات و مسائل منوط به احراز شرایط بود. شاید در مقطعی این شرایط محقق شد و بحث تغییر سرمربی مطرح نشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد که ممکن است کارلوس کی روش در ایران دوستی داشته باشد و محرم او درباره نهایی شدن مذاکرات با خبرنگاران صحبت کرده است. در حال حاضر بازی امروز با اروگوئه حاصل برنامه ریزی تیم و کادر فنی قبلی است که کار را انجام دادند. از نظر حرفه ای فدراسیون فوتبال صحبت از حدس و گمان به صلاح فوتبال ما نبود. بارها گفته ام که برای رئیس جمهور، هیئت رئیسه و فدراسیون فوتبال شرط قطعی این است که تیم ملی در رویدادی مانند مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کند. مطمئنا همینطوره. این حضور قدرتمند بر اساس داده ها، متغیرها و … تحلیل و پیاده سازی می شود. و این فرآیندها هستند که ما را به گزینه های X و Y هدایت می کنند.

اصولی اضافه کرد: نباید در این زمینه با کسی مقابله کنیم، هر فردی که بتواند بهترین شرایط را برای تیم ملی در جام جهانی به دست آورد بدون اینکه گرفتار بحث های رسانه ای، گمانه زنی ها و برخی اظهارنظرها شود که همه اینها احترام آمیز و فوق العاده برای همدردی است. ما هستیم، انجام نمی دهیم تصمیمات ما با چند پیش شرط گرفته شد، نحوه اطلاع رسانی این انتقال نیز از سوی فدراسیون فوتبال مورد توجه قرار گرفت.

وی که مهمان برنامه «ورزژگیاه» است، در پاسخ به این سوال که آیا همچنان رئیس کمیسیون بازاریابی فدراسیون فوتبال است، گفت: ریاست من در کمیسیون بازاریابی اسفندماه سال گذشته به پایان رسید. من رئیس کمیسیون فوتسال فدراسیون هستم. در زمینه بازاریابی هم باید بگویم که استعفا داده ام اما هنوز فردی جایگزین من نشده است و به همین دلیل به عنوان سرپرست در کمیته بازاریابی با فدراسیون همکاری می کنم.

رئیس کمیسیون بازاریابی فدراسیون فوتبال در جریان حضور خود درباره دستاوردهای این حوزه گفت: مهمترین رویکردی که در حوزه بازاریابی سعی در ایجاد آن داشته ایم این است که مهمترین شاخص درآمدزایی در فوتبال را دنبال کنیم. است. ، حقوق پخش تلویزیونی. در این زمینه بحث هایی داشته ایم، هرچند مشکلات و موانع جدی وجود دارد، اما مبانی فکری و توضیحی مهیا شده و سعی کرده ایم در اختیار دوستانی قرار دهیم که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند. در زمینه فضاهای اجتماعی طرح خیلی خوبی تهیه کردیم و فراخوان دادیم. در این حوزه به دنبال شریک تجاری بودیم و می خواستیم کار را به طور کلی واگذار نکنیم، زیرا معتقدیم در فضای هواداری و بسترهایی که در فضای مجازی به صورت عمومی استفاده می شود، می توان کارهای خوبی برای فدراسیون انجام داد.

اصولی در پاسخ به این سوال که «آیا درست است که فدراسیون فوتبال پیشنهاد 200 میلیارد تومانی به یک شرکت اسپانسر را نپذیرفته است؟» گفت: خیر، اینطور نیست. یک فضا طراحی کردیم. مشکلی که ما سعی کردیم در حوزه بازاریابی دنبال کنیم این بود که همه تصمیمات و قراردادها در زمینه جذب حامی مالی در چارچوبی قرار گیرد تا در دعوتنامه ها و آیین نامه های قانونی کمیسیون بازرگانی منتشر شود و سپس به نتیجه برسد. از یک قرارداد ما سعی کردیم حراج ها و حراج ها را سازماندهی کنیم و در این چارچوب همه پیشنهادات را دریافت کردیم. در خصوص استفاده از شرکای تجاری در زمینه IPTV، شبکه های اجتماعی و … تماس گرفتیم و دو گروه شناخته شده در کشور پاسخ دادند و پیشنهاداتی دادند، اما از آنجایی که کمیته بازاریابی توسط سرپرست و هیئت مدیره اداره می شد. حد نصاب کافی وجود نداشت، این موضوع به تعویق افتاد و در زمان انتخاب، رئیس فدراسیون فوتبال شد. همین طور در بحث حامی مالی داوران، قرارداد سه ساله قبلی را با شرکت نفت پارس با افزایش پنج برابری منعقد کردیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه فدراسیون و کمیسیون بازاریابی هیچ اقدامی برای درآمدزایی انجام نداده اند، خاطرنشان کرد: باید شکل قانونی را جلو می بردیم. وقتی موضوع به تصمیم نهایی رسید، دوستان مذاکره کننده یک چیز می گفتند: آیا رئیس بعدی این قرارداد را می پذیرد یا خیر؟ امضا باید توسط رئیس فدراسیون باشد. تماس گیرندگان گفتند اجازه دهید رئیس فدراسیون مستقر شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این فعالیت ها در زمان حضور عزیزی هادیم صورت نگرفت، تصریح کرد: رویکردهای دیگری هم وجود داشت و فعالیت کمیسیون بازاریابی بعد از عزیزی هادیم بود. در زمان تصدی عزیزی خادم نگاه دیگری به این مسائل داشت و با همه کمیته های تخصصی جور دیگری برخورد می کرد، کار کارشناسی انجام نمی داد، مثلاً بحث VAR در هیئت مدیره مطرح نشد و به یکباره ما دیدیم که او در تلویزیون در مورد آن بحث می کند!

وی درباره انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی نیز گفت: این چیزی که می گویم برای من و هیات مدیره یک دستاورد است، همه قراردادها و تصمیماتی که می گیریم در یک چارچوب قرار می دهیم، این اتفاق برای تیم ملی افتاد. لباس فرم که در گذشته اینطور نبود دعوت ما بین المللی بود و از برندهای غیر ایرانی هم دعوت کردیم در این دعوتنامه شش پاکت دریافت کردیم که سه پاکت آن از شرکت های خارجی بود و یک برند مشترک ایرانی و آلمانی بود. و دو برند ایرانی مدارک دعوتنامه مشخص بود، برای ما “این مهم بود که هدف جام جهانی بود، اما باید از این برای تامین بودجه فدراسیون برای سه چهار سال آینده استفاده کنیم. خیلی ها می خواستند ببینند. این سه بازی و سپس برو، خداحافظ.”

اوصولی افزود: مهم ترین شرط ما امضای قرارداد سه ساله بود. پیشنهاد سه برند خارجی برای تامین اقلام مورد نیاز ما بود، شکل تحویل و تسویه حساب خارج از ایران بود و ملاحظات تحریمی وجود داشت. یکی از برندها گفت اگر تحویل به موقع لباس برای ما فاکتور مهمی باشد در آلمان و هامبورگ لباس را به شما تحویل می دهند. در مسابقات جهانی قبلی با یک برند خارجی قرارداد بستیم اما به دلیل تحریم ها یک قسمت را فرستادند و از ارسال لباس های دیگر خودداری کردند و گفتند دیگر پول نمی فرستند. این برند آلمانی-ایرانی قصد داشت قراردادی یک ساله امضا کند که بعداً آن را تغییر داد. البته بحث کیفی هم برای ما مهم بود. یک کمیته سه نفره برای بحث کیفی تشکیل شد و امتیازات طبق جدولی ارائه شد.

وی چالش های قانونی برای لباس تیم ملی و احتمال مواجه شدن با چنین مشکلاتی را مطرح و بیان کرد: این خبری است که شما دارید و ما نمی دانیم، حتی خواب و کابوس او را ندیده ایم. مهمترین مولفه در بحث کیفیت لباس، پارچه و تکنولوژی. آب و هوای قطر به فناوری خنک کننده نیاز دارد. تولید این پارچه عمدتا در شرق آسیا انجام می شود و بسیاری از برندها تحت لیسانس لباس های خود را از آنجا تولید می کنند. برند منتخب تیم ملی پارچه را از آنجا تهیه می کند و نمونه پارچه را نیز آورده است.

اوصولی در واکنش به اعتراض ملی پوشان به کیفیت لباس و برندسازی فعلی تیم ملی در اردوی قبلی این تیم در قطر، تصریح کرد: این موضوع را پیگیری کرده ایم. ما روی این موضوع حساس بودیم و سه چهار ماه شرکت کردیم تا به تصمیم نهایی برسیم. ما از این شرکت سوال کردیم. در اردوی قطر مشخص نبود که برند فعلی اسپانسر تیم ملی باشد. البته این را هم بگویم که تمام برنامه ریزی هایی که فدراسیون دید برای آب و هوای کانادا بود و تیمی که با برند فدراسیون موافقت کرد، اقلیم کانادا را در نظر گرفت. اعتراض را به بازیکنان ارسال کردیم و پاسخ گرفتیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه چرا فدراسیون از اسپانسر لباس ها پول نگرفته گفت: تمامی لباس های ورزشی تیم ملی بزرگسالان تا سه سال به صورت رایگان ارائه می شود. در خصوص فوتبال ساحلی، فوتسال و بزرگسالان بانوان تا سقف 10 میلیارد تومان تامین می شود. ما آن را پاک کردیم. این سیاستی در فدراسیون است که من خودم طرفدار آن بودم و حتی آن را طراحی کردم.

وی در پاسخ به این سوال که «ارزش مهدی طارمی، سردار آزمون و… لباس جام جهانی ۱۰ میلیارد تومان است؟» تصریح کرد: باید بهترین پیشنهاد را انتخاب می کردیم. البته شرکت های دیگر پیشنهاد ندادند. برندی که سه خط دارد به ما نزدیک هم نشد! پیشنهاد را خواستیم و از جلسات فیلمبرداری کردیم. ببینید چه کسی بهترین پیشنهاد را داده است. این بهترین پیشنهادی بود که ما از بسیاری جهات، هم از نظر کمی و هم کیفیت دریافت کردیم. فقط سه سال دیگر اقلام تیم ملی بزرگسالان یک عدد می شود و برای خریدهایی که انجام می دهیم سقف سالیانه 10 میلیارد و سه سال دیگر 30 میلیارد تومان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید