فرانسه: تهران بهتر با مشکلات داخلی خود مقابله کند

فرانسه: تهران بهتر با مشکلات داخلی خود مقابله کند

به گزارش شبکه فرانس 24، کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه به اظهارات سفیر کشورش در وزارت امور خارجه ایران واکنش نشان داد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI در اظهاراتی مداخله جویانه گفت تهران قبل از انتقاد از فرانسه باید به آنچه در داخل کشورش می گذرد نگاه کند.

کولونا در ادامه دخالت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان تصریح کرد: این ایران است که با بازداشت شهروندان فرانسوی سیاست بدی را در پیش گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین مدعی شد: به یاد داشته باشیم که در فرانسه برخلاف آنچه در ایران می گذرد، آزادی مطبوعات وجود دارد و این (آزادی) توسط یک قاضی در یک سیستم قضایی مستقل رصد می شود.

او همچنین گفت که در فرانسه هیچ قانونی برای مقابله با توهین به مقدسات وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در پی اقدام تحقیرآمیز یک نشریه فرانسوی در توهین به اقتدار، مقدسات و ارزش های دینی و ملی ایران، نیکلاس روش سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه به وزارت امور خارجه احضار شد.

ناصر کنعانی سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در این احضار ضمن ابلاغ اعتراض شدید کشورمان به دولت فرانسه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به اسلامی خود را نمی پذیرد. مقدسات و ارزش های دینی و ملی به هیچ وجه و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان توهین به مقدسات دیگر کشورها و ملت های مسلمان را توجیه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به کارنامه سیاه نشریه فرانسوی در حمله به فضای مقدس پیامبر اسلام، قرآن کریم و دین مبین اسلام، افزود: جمهوری اسلامی ایران مسئول است. برای این نفرت، توهین آمیز و آن را برای دولت فرانسه غیر قابل توجیه می داند.

کنعانی در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ متناسب را برای خود محفوظ می دارد، یادداشت اعتراضی رسمی وزارت امور خارجه کشورمان را در این خصوص به سفیر فرانسه تقدیم کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران منتظر توضیح است. و اقدامات جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نسخه فرانسوی.

سفیر فرانسه در پاسخ تاکید کرد که بلافاصله نظرات بیان شده و متن یادداشت اعتراضی ایران را به اطلاع مقامات کشورش خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید