فرمانده ارتش سرخ طالبان توسط جبهه مقاومت ملی پنجشیر ترور شد

فرمانده طالبان

روز جدید صبحاتله احمدی، سخنگوی جبهه ملی مقاومت آستان پنجشیر، روز چهارشنبه (25 حوت 1393) بیانیه ای صادر کرد که در آن در نتیجه یک ضد حمله توسط چریک های مرتبط با جبهه مقاومت ملی، فرماندهی طالبان در … رئیس بخش ویژه (قسمت سرخ) مسئولیت را بر عهده گرفت. او در جنگ در آستانه پنجشیر کشته شد.

کشته شدن فرمانده «یگان سرخ» طالبان توسط «جبهه مقاومت ملی پنجشیر» / آیا به زودی درگیری ها در مناطق مختلف افغانستان تشدید می شود؟

صبحاتله احمدی، سخنگوی جبهه ملی مقاومت آستان پنجشیر، چهارشنبه (25 حوت 2014) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه ضدحمله چریک های مرتبط با جبهه مقاومت ملی، فرمانده نیروهای ویژه طالبان (یگان سرخ) مسئولیت پیشروی جنگ را بر عهده دارد که در آستانه پنجشیر کشته شد.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی گفت که علاوه بر مولوی عزت الله قندهاری، فرمانده طالبان در پنجشیر، (8) جنگجویان دیگر نیز کشته و چند تن دیگر زخمی شده اند.

وی افزود که اعضای طالبان در یک ضد حمله غافلگیرانه در جریان حمله به یک پایگاه نظامی در جبهه ملی مقاومت در منطقه دو آب چاتل پنجشیر کشته شدند.

احمدی گفت که طالبان پس از کشته شدن فرمانده شان حمله به پایگاه مقاومت را متوقف کردند و عقب نشینی کردند.

طالبان اطلاعات کمی در مورد اندازه و سازمان نظامی خود ارائه می دهند و تعداد دقیق اعضای واحد ویژه آنها، واحد سرخ، در حال حاضر مشخص نیست. این نیروهای ویژه برای اولین بار در سال 2015 از میان طالبان برای مبارزه با داعش انتخاب شدند.

طالبان همواره نبردهای سنگین را به این نیروهای ویژه سپرده است و پس از سقوط افغانستان، اعضای نیروهای ویژه واحد سرخ برای سرکوب نیروهای جبهه مقاومت ملی به آستانه پنجشیر اعزام شدند. برای وجود سربازان جبهه مقاومت ملی.
واحد سرخ طالبان سرخ متشکل از چندین تیم متشکل از 300 تا 350 نفر است که مجهز به سلاح های سنگین، آموزش نظامی پیشرفته و به پیروزی در نبردهای دشوار هستند.

سرکوب شاخه خراسان داعش در شهر اچین ننگرهار در شرق افغانستان یکی از بزرگترین دستاوردهای این یگان ویژه است.

با این حال، طالبان همواره وجود جنگ در حومه پنجشیر را رد کرده و می گویند که در حال حاضر در تمام نقاط افغانستان امنیت برقرار است و هیچ مقاومتی در برابر آنها وجود ندارد.

پیش از این منابع محلی در ولایت بگلان در شمال افغانستان در گفتگوی اختصاصی با سرویس بین الملل انتخابات، جنگ چریکی علیه طالبان در چهار شهر را تایید کرده و گفته بودند که با شروع فصل بهار، درگیری ها تشدید خواهد شد.

در همین حال، منابع محلی در ولایت طهار در شمال افغانستان به دفتر گزینش بین المللی گفتند که در حال حاضر جنگ چریکی با طالبان در مناطق مختلف این ولایت جریان دارد. این منبع که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود، گفت که طالبان این ولایت پیشنهاد کرده اند که جبهه مقاومت کنترل شهرها را به دست گرفته و از حمله به مرکز طاهر خودداری کند.

خبر کشته شدن فرمانده یگان ویژه طالبان “یگان سرخ” زمانی منتشر می شود که این گروه هفته گذشته 1500 جنگجوی جدید را به مرکز افغانستان در ولایت خزر بامیان فرستاد تا از تشکیل “جبهه مقاومت 2” جلوگیری کند.

این فرمانده شبه نظامی که به تازگی وارد ولایت بامیان شده است به رسانه ها گفته است که ماموریتش جلوگیری از “تشکیل جبهه مقاومت 2” و “مداخله اطلاعاتی کشورهای همسایه” بوده است. او مشخص نکرد که کدام کشور همسایه به دنبال نفوذ به بامیان است.

کارشناسان نظامی در افغانستان بر این باورند که با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، درگیری ها در مناطق مختلف این کشور شدت می گیرد و خیزش های مردمی در برخی ولایات علیه طالبان آغاز می شود.

فرستادن جنگجویان جدید به بامیان نیز احتمالاً منعکس کننده ترس طالبان از قیام خزر علیه این گروه در استان مرکزی افغانستان است.

دیدگاهتان را بنویسید