فرمول یحیی چیست؟ راز رهبری پرسپولیس

فرمول یحیی چیست؟  راز رهبری پرسپولیس

پرسپولیس در بازی با ذوب آچان روز آرامی را با موقعیتی کم تجربه کرد. با این حال تک گل امید عالیشاه برای پرسپولیس کافی بود تا حداقل پس از دو هفته به صدر جدول برسد. پرسپولیس فرصت زیادی به حریف نمی دهد و چند توپی که از خط دفاعی عبور می کند پشت دروازه علیرضا بیرانوند می ماند. همین موضوع باعث شد تا حداقل تعداد گل ها برای این تیم کافی باشد و پرسپولیس شرایط خوبی را در بالای جدول تجربه کند.

یک تفاوت آشکار

پرسپولیس در این فصل تنها 6 گل به ثمر رسانده و در 11 بازی از 16 بازی این فصل موفق به ترک زمین بدون گل خورده شده است. هوادر، نفت مسجد سلیمان، تراکتور، استقلال و نساجی تنها تیم هایی بودند که در این فصل مقابل پرسپولیس گلزنی کردند. بزرگترین تفاوت پرسپولیس با فصل گذشته به همین موضوع برمی گردد. پرسپولیس فصل قبل تا هفته ششم نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد. در هفته شانزدهم آنها در 9 بازی 7 کلین شیت داشتند. بیش از نیمی از بازی ها، گل های از دست رفته. این تیم 10 گل زده بود. فصل گذشته استقلال پیشرو تا هفته شانزدهم 6 گل خورد. رکوردی مشابه با رکوردی که پرسپولیس در این فصل در لیگ برتر دارد.

پایداری عالی

پرسپولیس در فصل گذشته تغییرات زیادی در خط دفاعی داشت. در ابتدا فصل را با سیستم دفاع 4 شروع کردند و حامد لک دروازه بان اصلی تیم بود. پرسپولیس از هفته چهارم با سیستم سه دفاعی وارد زمین شد و بوژیدار رادوشوویچ جای لک را در دروازه گرفت. پرسپولیس در هفته ششم به سیستم 4 برابری برگشت و حامد لک جای او را بازگرداند. فرشاد فرجی، جلال حسینی و علی نعمتی در پست دفاع میانی با هم حرکت کردند. در سمت راست مهدی شیری و سیامک نعمتی و در سمت چپ سعید آقایی و وحید امیری جای خود را عوض کردند. پرسپولیس در این فصل در خط دفاعی فوق العاده محکم عمل کرده است. علیرضا بیرانوند به عنوان دروازه بان، مرتضی پورعلی گنجی و گیورگی گلسیانی در دفاع میانی و علی نعمتی در دفاع چپ بدون تغییر به جز مصدومیت یا محرومیت هستند. در سمت راست تنها در چند بازی دانیال اسماعیلی فر وارد خط میانی شد و در سایر بازی ها دفاع راست در خط دفاعی 4 نفره گل محمدی بود.

رهبر ابدی

ثبات پرسپولیس در خط دفاعی در نهایت روی ثبات این تیم تاثیر گذاشته است. پرسپولیس تا هفته شانزدهم 12 هفته در صدر قرار دارد و قطعا هفته آینده را به عنوان رهبر به پایان خواهد رساند. پرسپولیس در هفته چهارم با غلبه بر صنعت نفت به صدر جدول لیگ برتر رسید. آنها 9 هفته متوالی در صدر هستند و در صورت ادامه این روند شاید بتوانند تا پایان این فصل جایگاه خود را حفظ کنند. پرسپولیس فصل قبل حتی یک هفته هم رتبه اول را نگرفت و در بیشتر هفته ها دوم شد و همیشه پشت سر استقلال بود.

دیدگاهتان را بنویسید