فرهنگ دروغ کارمندی با احمدی نژاد آغاز شد/ مسئولان می گویند مالک ساختمان می میرد اما مردم بی اعتمادی را باور ندارند

فرهنگ دروغ کارمندی با احمدی نژاد آغاز شد/ مسئولان می گویند مالک ساختمان می میرد اما مردم بی اعتمادی را باور ندارند

روز جدید یک فعال سیاسی گفت: «هیچ بیانیه منظمی مبنی بر اینکه چرا تخریب سریع انجام نشده است، وجود ندارد. مقامات می گویند که مالک ساختمان زیر آوار جان خود را از دست داده است، اما مردم باور نمی کنند زیرا بی اعتمادی بسیار گسترده است.

حادثه در کلانشهر آبادان همچنان ابهاماتی دارد که برای جامعه برطرف نشده است. از جمله چه کسی در حال حاضر مسئول قربانیان یا موسسه است.

عزت الله یوسفیانولا، فعال سیاسی و تحلیلگر درباره وضعیت کنونی پس از فروپاشی این کلانشهر گفت: به هر حال شرایط مناسب نیست. البته دولت در تلاش است تا اعتماد عمومی را جلب کند اما بازگشتی وجود ندارد. در شرایط فعلی باید فکری به حال برنامه ششم و هفتم کرد در حالی که هیچ یک از برنامه های پنج ساله قبلی اجرایی نشده است. وقتی چنین بی برنامگی وجود دارد، مردم نسبت به مسئولان بی اعتماد می شوند».

وی ادامه داد: به ریزش ساختمان کلانشهر نگاه کنید که حتی یک تیم مجرب برای آواربرداری اعزام نشد در حالی که معاون اول وزیر کشور، وزیر کشور، رئیس هلال احمر و استاندار در آبادان حضور دارند. وقتی هیچ برنامه ای برای حذف سریع باقیمانده ها وجود ندارد، حضور آنها بی فایده است. هیچ توضیح منظمی در مورد اینکه چرا زباله ها به سرعت حذف نشدند وجود ندارد. مقامات می گویند که صاحب ساختمان زیر آوار جان خود را از دست داده است، اما مردم باور نمی کنند زیرا بی اعتمادی بسیار گسترده است.

این فعال سیاسی همچنین گفت: باید مشخص شود که چه نهاد یا افرادی مسئول آواربرداری هستند. باید فهمید که چه کسی مسئول رنج مردم آبادان است. هویت برخی از اجساد پیدا شده در زیر آوار هنوز مشخص نیست. همه اینها همچنان مردم را بیشتر و بیشتر به شک می کند. مردم می گویند کارمندان دروغ می گویند. البته این بی اعتمادی در ماه های اخیر بروز نکرده و در گذشته بی سر و صدا شکل گرفته است. یادمان می آید زمانی که آقای روحانی هنوز سخنرانی خود را شروع نکرده بود، مردم گفتند که دوباره دروغ می گوید. واقعیت این است که اعتماد عمومی تضعیف شده است.»

یوسفیانملا در پایان گفت: فرهنگ دروغگویی رسمی از احمدی نژاد آغاز شد. یادمان می آید چه حرف های بی اساس می زد و این دروغ ها را به راحتی در چشم مردم می گوید. دروغ در ابعاد وسیع اداری و سیاسی از زمان حکومت او و بی اعتمادی به مردم آغاز شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد. مسئولان باید به سرعت گام های موثری برای بازگرداندن اعتماد عمومی بردارند. بگذارید آقای رئیسی اعتماد مردم را بازگرداند وگرنه شرایط خیلی سخت تر از الان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید