فرهنگ سازی; کلید رشد جمعیت


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879172

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی لازمه رشد جمعیت و تولد فرزندان است، گفت: در این راستا دولت باید شرایط لازم را برای خانواده ها ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اردالوند، جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با تاکید بر ازدواج پایدار در جامعه گفت: زمانی جامعه رشد می کند که فردگرایی از بین برود و مردم به سمت جمع گرایی حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه زوجین باید مراقب رفتارهای خود در خانه باشند، افزود: این جایگاه زمانی مهم است که زوجین در کنار فرزندان خود به یکدیگر احترام بگذارند، در غیر این صورت فرزندان و فرزندان رفتار والدین را تقلید کرده و غرق می شوند.

وی گفت: به گفته مقام معظم رهبری ما نیاز به افزایش جمعیت داریم.

اردالوند یادآور شد: تولد فرزند یک ارزش است و باید این ارزش در جامعه نهادینه شود البته مشکلات اقتصادی و معیشتی در جلوگیری از بچه دار شدن خانواده ها موثر است اما دولت باید شرایط لازم را برای خانواده ها ایجاد کند.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی در ایران خاطرنشان کرد: فعالان جمعیت باید در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی گام بردارند و در این صورت بسیاری از مشکلات جمعیت حل می شود و خانواده ها تمایل به بچه دار شدن پیدا می کنند. “

این جامعه شناس نشاط و نشاط را از ضروریات هر کشوری می داند و می گوید: نشاط و نشاط در جامعه موجب توسعه آن می شود و محققان و جامعه شناسان باید راهکارهایی برای ایجاد جامعه ای با نشاط برای مردم ارائه دهند و دولت نیز در این زمینه رسالت مهمی بر عهده دارد.

اردالوند با انتقاد از ورود طلاق به جامعه تصریح کرد: متاسفانه طلاق همچنان در کشور وجود دارد و برای جلوگیری از این پدیده شوم باید فرهنگ سازی شود تا زوجین به راحتی نتوانند برای طلاق اقدام کنند. در این زمینه نهادهای فرهنگی، دولت، قوای سه گانه و حتی مردم نقش تاثیرگذاری دارند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید