فرهنگ گفتگو جایگزین سکوت و فردگرایی در خانواده ها می شود/ شادی حلقه مفقوده زندگی امروز است


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837487

معصومه گلمی گفت: در عصر تکنولوژی فرهنگ گفتگو در خانواده ها به فراموشی سپرده شده و سکوت و فردگرایی در زندگی حاکم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه گلمی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: «شاد زیستن پاسخی است به چگونگی زندگی کردن.

وی ادامه داد: نشاط تلاش و عاملی برای تقویت اراده انسان است که به رشد استعدادها و توانایی های او کمک می کند و به راحتی به اهداف خود می رسد.

گلمی افزود: شادی زندگی را خوشایند می کند و میل فرد به فعالیت های اجتماعی را تسهیل می کند.

این مشاور گفت: فرد در حین کار روزانه به دلیل مقابله با عوامل کسل کننده و استرس های زندگی روزمره که اثرات زیادی بر بدن دارد، باید خستگی و استرس زیادی را تحمل کند که لذات دنیوی ناشی از شادی و نشاط است. می تواند این فشارها را کاهش دهد.

وی گفت: نشاط و شادی در زندگی جبران کننده فرسودگی و ناراحتی و طولانی شدن عمر است، فرصتی که همه باید از آن استفاده کنند.

گلمی ادامه داد: زندگی با شادی معنا پیدا می کند و احساسات منفی مانند شکست، ناامیدی، ترس و اضطراب بی اثر می شوند.

وی گفت: افراد شاد از سلامت روحی و جسمی بهتری نسبت به افراد غمگین برخوردارند. علاوه بر این، جوامعی که در آن شادی و هیجان وجود دارد، موفق ترند.

این مشاور افزود: در پرتو شادی می توان قله های رفتار را ساخت و پیمود و نقش سازنده ای در جامعه در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایفا کرد و نه تنها از بیماری های ناشی از گرفتاری های قرن حاضر دوری کرد. .” اما می تواند بیماری های جسمی صعب العلاج را نیز درمان کند.

گلمی گفت: در عصر تکنولوژی فرهنگ گفتگو در خانواده ها به فراموشی سپرده شده و سکوت و فردگرایی در زندگی حاکم است.

وی ادامه داد: با کودکانی که از بازی های گروهی فاصله می گیرند و تنها یک کودک را دنبال می کنند; نسل امروز به جای مواجهه با واقعیت های زندگی، همه آنها را در فضای مجازی می بیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شادی رمز حل بسیاری از مشکلات و بحران های جامعه است و اگر در سخت ترین شرایط زندگی بخندد، می تواند بر مشکلات فائق آمده، شاد و پیروز باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید