فروش 211 میلیارد جلدی در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841882

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فروش بیش از 211 میلیارد جلد کتاب در این مدت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: فروش ۲۱۱ میلیاردی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آن زمان تاکنون ۳۵۰ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۹۴ جلد بوده است. تعداد کتاب های این مدت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از این میزان 107 میلیارد و 450 میلیون جلد مربوط به بخش فیزیکی و 103 میلیارد و 892 میلیون جلد مربوط به بخش مجازی است.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به ویژگی های این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، افزود: استقرار کلیه ناشران در فضایی به مساحت 90 هزار متر مربع، برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی و فیزیکی. ، هزینه تمام یارانه ها برای خرید کتاب برای اولین بار در دوره سی ساله اعطای یارانه اعتباری خرید کتاب به صورت مجازی برای شفافیت و توزیع عادلانه، همکاری بیش از 70 نهاد و سازمان در نمایشگاه و … دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 14 کشور از آذربایجان، تاجیکستان، روسیه، صربستان، عمان، قطر، کره جنوبی، لبنان، مکزیک، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان و 7 کشور انجمن های دوستی استرالیا، ایتالیا، کوبا، بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، عراق و یونسکو در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کردند. بازدیدکنندگانی از کشورهای ایتالیا، روسیه، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، تاجیکستان، سوریه، پاکستان، قطر، عمان و لبنان نیز از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کردند و با ناشران حاضر در نمایشگاه گفتگو کردند. قطر مهمان ویژه این نمایشگاه کتاب بود.

وی ایجاد 70 غرفه اطلاع رسانی در نمایشگاه و استفاده از 100 نیرو در 30 نقطه نمایشگاه را از جمله آماده سازی ستاد سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان عنوان کرد و گفت: راه اندازی نرم افزار اطلاعات نمایشگاهی با بیش از 6000 دانلود بیش از 41500 تماس از 70 کارمند مستقر در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و ارائه خدمات از طریق خرید همکاران در مرکز پاسخگویی نمایشگاه از دیگر تمهیدات تدارک دیده شده برای این دوره از نمایشگاه است.

به گفته احمدوند، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «ما با کتاب در امان هستیم» در بخش های مجازی و فیزیکی با حضور 2800 ناشر داخلی و 190 ناشر خارجی در 70 غرفه از 31 اردیبهشت تا 140 اردیبهشت 1401 برگزار می شود. در مصلی امام خمینی (ره) و بخش مجازی میزبان آرزوهای کتاب و کتابخوانی تا دوم هجری 1401 در سامانه ketab.ir بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید