فعالیت های مادر صنعت کهگیلویه و بویراحمد تا کجا پیش رفت؟+عکس


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913669

کارخانه قند یاسوج یکی از ابتدایی ترین کارخانه های شهر یاسوج است که به عنوان مادر صنعت در کهگیلویه و بویراحمد شناخته می شود و تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی این کارخانه نشان از بازسازی و بهسازی آن دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کارخانه قند یاسوج با بیش از نیم قرن فعالیت در استان نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویار احمد بوده است. این مشکل برای او مشکلاتی ایجاد می کند.

این کارخانه در آن سال ها با رکود تولید، بدهی های مالی، اخراج و سایر مشکلات همراه بود که در سال های اخیر توجه به رونق این کارخانه برای کمک به تولید استان به دنبال داشته است.


5210f742 f418 4d8a 8ac5 12a608204da9 خبر خاکستری

راه اندازی این کارخانه می تواند باعث افزایش اشتغال و از طرفی توسعه و رونق صنعت در کهگیلویه و بویراحمد شود.

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: این کارخانه در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی در حال بازسازی و نوسازی اساسی است.

سایان نادری با بیان اینکه از ظرفیت های بومی برای بهسازی کارخانه استفاده می شود گفت: برای بازسازی کارخانه حدود 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که باید در مرحله اول حدود 50 درصد از این میزان هزینه شود.

وی به ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه پرداخت و گفت: این کارخانه دارای فرآیند اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم است که منجر به اشتغالزایی غیرمستقیم کشاورزان در حوزه عرضه چغندر می شود.

a5f5bad3 50b7 4642 937e 7aabcb1d7608 خبر خاکستری

وی به ظرفیت اشتغال زایی مستقیم این کارخانه اشاره کرد و ادامه داد: با راه اندازی بخش های مختلف این کارخانه و به روز رسانی بخش های فنی، سامانه منتوریگ باعث ایجاد اشتغال مستقیم در این ادارات نیز می شود.

نادریان در پایان گفت: این کارخانه مشتقاتی دارد که در دوره اول با تسویه قند شروع می کنیم و پس از رفع مشکلات روند کار ادامه خواهد داشت و در صورت خرید تجهیزات و تامین هزینه ها پیش بینی می شود که این کارخانه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری کامل می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید