فعالیت ویژه بسیج سازندگی در مناطق فقیرنشین سیب و سوران/گروه های جهادی بسیج سازندگی زلزله تا سیل با مردم


ساعت: 15:44
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887638

داود رحیمی گفت: در اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق قرض الحسنه برای افراد با محوریت اشتغال کوچک و خانگی توسط گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار برای حمایت از روستاییان با اعطای تسهیلات از طریق صندوق هایی که توسط مردم محلی ایجاد و اداره می شود. مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت سیب و سوران در گفت و گو با خبرنگار عصرهون با اشاره به اینکه تنها با انجام فعالیت های جهادی و انقلابی می تواند شاهد پیشرفت نظام جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: فعالیت انقلابی است. و حرکت گروه های جهادی یکی از اصلی ترین آنهاست. مهمترین فعالیت های بسیج سازندگی، امروز بسیج سازندگی در محور خدمات جهادی، خدمات رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی فعال است.

وی افزود: با تلاش گروه های جهادی شهرستان اقدامات خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است که می توان به تشکیل صندوق های کرز الحسنه برای افراد با حسن نیت اشاره کرد. ارائه تسهیلات از طریق صندوق هایی که توسط مردم محلی تشکیل و مدیریت می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت سیب و سوران تصریح کرد: بسیج سازندگی شهرستان سیب و سوران در راستای اشتغال پایدار این آمادگی را دارد تا با اعطای تسهیلات تبصره 16 به متقاضیان بسیج گامی مهم و موثر در راستای اشتغال پایدار در منطقه بردارد.

وی ادامه داد با توجه به اینکه این شهرستان نزدیک به صد گروه جهادی فعال در مناطق مختلف در حال خدمت رسانی به مردم است، گفت: 16 واحد مسکونی در حوزه عمرانی برای مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته می شود. بیش از 25 واحد ساخته می شود سکونتگاه های مناطق عشایری با مشارکت بسیج سازندگی مرمت و نوسازی شده و اقدامات موثری توسط گروه های جهادی در ساخت و مشارکت در نوسازی و نوسازی فضاهای آموزشی از جمله انجام شده است. مدارس و کتابخانه ها در مناطق کمتر برخوردار.

رحیمی ادامه داد: پس از شیوع ویروس هولناک کرونا در کشور و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت رسانی به مردم در راستای طرح مددکاری دینی و رزمایش عظیم جهادگران فاطمیون، بیش از 17 هزار وعده غذای گرم، 13 هزار بسته کمک معیشتی ارائه شد. 7000 و 600 کیلوگرم گوشت گرم سفید و قرمز و هشت هزار بسته فرهنگی شامل لوازم التحریر و بروشورهای آموزشی و لباس گرم و پتو به ارزش یک میلیارد ریال توسط گروه های جهادی در سطح شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به روند رو به افزایش ویروس کرونا در کشور و ترغیب مردم به واکسیناسیون، اذعان داشت: از بدو شیوع ویروس هولناک کرونا در کشور، این گروه های جهادی همراه با کادر پزشکی و مدعیان سلامت در صحنه حضور داشتند. سازمان اطلاع رسانی، آموزش، واکسیناسیون، ضدعفونی و ضدعفونی اماکن عمومی و معابر فعالیت خوبی از خود نشان داده و تا پایان این بیماری آماده ارائه خدمات جهادی و خالصانه هستند.

رحیمی در پایان در خصوص بارندگی های اخیر که باعث جاری شدن آب و جاری شدن سیل در سطح شهر و منطقه شد، گفت: گروه های جهادی در این شرایط با آمادگی کامل در کنار مردم حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید