فعالیت چشمگیر بسیاری از دستگاه ها در آبگرفتگی یزد مورد توجه قرار نگرفت / روال عادی زندگی در کمتر از 72 ساعت به شهر یزد بازگشت.


ساعت: 16:28
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887714

استاندار یزد گفت: با همکاری و هماهنگی بین تمامی دستگاه های اجرایی استان در کمتر از 72 ساعت پس از وقوع سیل، زندگی تقریباً عادی به شهر یزد بازگشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمدرضا مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه بر اساس اخطارهای اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی جلسات متعددی در سطح استان برگزار شد، تصریح کرد: جلسات متعددی با توجه به نقشه های هوایی و وضعیت توپوگرافی یزد برگزار شد. شهر و در سه سطح برنامه ریزی های لازم قبل از وقوع سیل، هنگام وقوع سیل و پس از سیل انجام شد.

وی ادامه داد: در این زمینه به ادارات مختلف از جمله استانداری، دادستانی، دستگاه های خدمات رسان، بسیج مردمی، گروه های جهادی، نیروی انتظامی و امنیتی، سپاه و ارتش و حتی فولاد مبارکه مدیون هستیم. اصفهان که همه ابزار و امکانات و تجهیزات مادی و معنوی را فراهم کردند و ماشین آلات خود را به کار انداختیم و از همه آنها تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی ادارات خارج از حیطه وظایف خود مانند منابع طبیعی، راهداری، راهداری و سایر ادارات به کمک دستگاه های امدادی استانی آمدند اما فعالیت آنها به چشم نیامد، گفت: همه شهرستان ها سرنوشت خاصی دارند. . آواری از همه مخاطرات مصون است، شرایط یزد به دلیل نوع معماری و توپوگرافی کمی متفاوت است و اگر همکاری و تعامل مسئولان و همت مردم نبود، وضعیت شهر به حال خود باز نمی گشت. پس از 72 ساعت پس از سیل، وضعیت فعلی تقریباً عادی است.

وی با اشاره به خسارات وارده به برخی مناطق که در برخی از مناطق شهرستان با خسارات بیشتری همراه بود، گفت: آواربرداری از این مناطق با مدیریت و حساسیت بالا بر اساس اولویت در حال انجام است و امیدواریم در کمترین خسارت در این زمینه خصوصاً تلفات جانی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی در خصوص وضعیت متروهای سطح شهر گفت: خوشبختانه آب این متروها تخلیه شده است اما برخی از آنها در حال لایروبی یا تعمیرات جزئی از جمله در پس زمینه قطع برق و در برخی مناطق مانند زیرگذر امام حسین (ع) که در مسیر جاده کمربندی شهر هم هست نیاز به تعمیر داریم و به محض اینکه مطمئن شویم استفاده از آن برای مردم تهدیدی نیست از زیر بار عبور می کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه تا تهیه نقشه های هوایی و رصد و پایش نیروهای سازندگی شهرداری، نظام مهندسی، بنیاد مسکن و سایر ادارات امکان ارزیابی دقیق خسارات وجود ندارد، از صبر و شکیبایی شهروندان در این مدت قدردانی کرد. کاستی های ایجاد شده در ارتباط با ارائه خدمات به موقع مسئولین عذرخواهی کرد.

مدرسی در پایان یادآور شد: آواربرداری در برخی مناطق بر اساس اولویت ها و میزان تردد در برخی مناطق به ویژه در ایام عزاداری محرم در برخی مناطق شهر انجام می شود. برای تخریب خریداری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید