فعالیت 12 میلیون ایرانی در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال

فعالیت 12 میلیون ایرانی در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال

روز جدید :ایمان ربیعی: در حال حاضر گوش سرمایه گذاران ایرانی به کلمه رمزارز عادت کرده است، اما جهت حرکت ارزهای دیجیتال به چه سمتی است؟

جورین تیمر، تحلیلگر معروف بازار ارز، معتقد است که رنسانس دارایی های ریسکی در راه است. البته او معتقد است که احیای بزرگ آینده به دلیل سیاست فدرال رزرو است. مدیر سرمایه گذاری Fidelity می گوید: برای درک چرخه فعلی به چرخه 1994 نگاه کنید. تا زمانی که فدرال رزرو به روند کاهشی خود پایان دهد و بازدهی دو ساله شروع به کاهش کند، بعید است ارزش گذاری ها افزایش یابد.

کریپتوکارنسی در حال حاضر به یک کلمه کلیدی در اقتصاد ایران تبدیل شده است. یک طرف این ماجرا به معاملات غیرقانونی برمی گردد و به گفته برخی کارشناسان بازار وحشی، طرف دیگر تلاش بانک مرکزی برای معرفی ارز دیجیتال ایران به نام ریال است. ارزی که البته گزینه سرمایه گذاری ندارد.

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به یک بازار مهم برای ایرانیان تبدیل شده است. با دانستن اینکه حجم معاملات گاهی به 10 میلیون دلار در روز می رسد، مشخص می شود که این بازار چقدر برای ایرانیان اهمیت دارد. بازاری که البته چندان شفاف نیست و معامله گران در هاله ای از عدم قطعیت فعالیت می کنند.

البته این عدم شفافیت با تحولات جدیدی در تصمیم گیری همراه است. از یک سو رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که ایران قصد دارد بخشی از واردات خود را با ارزهای رمزنگاری شده سازگار کند و این اقدام عملا آغاز شده است و از سوی دیگر علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران وی اخیرا به رسانه های داخلی گفته است: خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا استفاده از دارایی های دیجیتال برای مقاصد سرمایه گذاری ممنوع است. وی افزود: در عین حال افراد و موسسات مجاز می توانند به صورت قانونی ارزهای رمزنگاری شده قابل استفاده برای تسویه حساب های بین المللی را استخراج کنند.

در چنین شرایطی علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که اولین سفارش واردات رسمی با استفاده از ارز دیجیتال به ارزش 10 میلیون دلار با موفقیت ثبت شد.

با این حال، حتی تمام هشدارها در مورد خروج ارز و ریسک های بالای سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال نیز نتوانست جلوی تمایل سرکش برای حضور در این بازار را بگیرد.

دلیل محبوبیت ارزهای مجازی چیست؟

علی فرهادی، کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه گذاران تمایلی به حضور در این بازار دارند به ایران توسعه گفت: به هر حال بازارهای ایران که به طور سنتی پذیرای سرمایه های خرد و کلان بوده اند، مدت هاست که منتفع شده اند. حاضران.” نمی دهند

وی افزود: بازار سرمایه نیز بازاری راکد است و در سه سال گذشته ضررهای زیادی به سرمایه داران و سهامداران وارد کرده است و رکود بازار ارز، سکه، طلا، خودرو و مسکن باعث شده سرمایه گذاران نتوانند مشارکت کنند.

این کارشناس تاکید کرد: نکته مهم در اینجا این است که در این شرایط رکودی و در فضایی که سرمایه گذاران زیان می بینند، اقتصاد گرفتار تورم شده و ارزش پول روز به روز در حال کاهش است.

این کارشناس اقتصادی افزود: در چنین شرایطی طبیعی است که سرمایه گذاران به دنبال بازار مناسبی برای حفظ ارزش پول خود و کسب درآمد باشند و بازار ارزهای دیجیتال در شرایط فعلی چنین ویژگی هایی دارد.

وی گفت: بهتر است دستگاه های دولتی هر چه زودتر قوانینی را برای شفاف سازی معاملات و در چارچوب قانون تصویب کنند.

به گفته وی، در این فضا مشخص نیست که سرمایه گذاران با چه ریسک هایی مواجه هستند، بنابراین باید به تمامی افرادی که در بازار ارزهای رمزپایه حضور دارند، هشدار داد که مراقب عواقب احتمالی حضور خود در بازار باشند.

میزان سرمایه ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟

سپهر محمدی، عضو انجمن بلاک چین در گفت و گو با «توسعه ایرانیان»، درباره حجم تراکنش های ایرانیان در بازار ارزهای رمزنگاری شده گفت: به دلیل فیلتر شدن و عدم اطلاع از بسیاری از صرافی های ارزهای دیجیتال در ایران، شفاف و روشن است. آمار دقیقی در زمینه تراکنش های بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود ندارد، اما تحقیقات انجام شده در زمینه تراکنش های ارزهای دیجیتال توسط انجمن بلاک چین حدود 10 میلیون دلار در روز و حتی بیشتر از این مقدار است.

وی تاکید کرد: این معاملات معاملاتی است که ایرانیان برون مرزی انجام می دهند. در واقع این مبادلات و معاملات خرید و فروش در داخل ایران نیست و از مرز عبور می کند. این بدان معناست که یک طرف معامله در ایران و طرف دیگر معامله در نقطه دیگری از جهان است، مانند معامله از ایران به ترکیه و معامله از ایران به امارات متحده عربی.

بازار ارزهای دیجیتال به کجا می‌رود؟

حال سوال مهم این است که بازار ارزهای دیجیتال به کجا می‌رود؟ با توجه به حضور نزدیک به 12 میلیون ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال، حرکت ارزهای دیجیتال در بازار نیز برای سرمایه گذاران ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

بررسی ها نشان می دهد که در ابتدای ماه سپتامبر، روند قیمت بیت کوین صعودی بود و اکنون به 22699 دلار رسیده است که افزایش 16 درصدی را نشان می دهد. فعالان بازار بر این باورند که معامله گران باید بر قیمت بیت کوین نظارت داشته باشند.

پیش‌بینی‌ها بر این فرض استوار است که قیمت بیت‌کوین به زیر 21000 دلار می‌رسد زیرا معامله‌گران 84000 بیت‌کوین را به صرافی‌ها ارسال می‌کنند.

بر اساس نوسانات، واضح است که بسیاری از موقعیت های طولانی بیت کوین و اقدامات قیمتی در روزهای اخیر نتوانسته اند حمایت خود را حفظ کنند، و بیت کوین پس از بازگشایی وال استریت در 13 سپتامبر بیشتر سقوط کرد زیرا گرد و غبار در اطراف تورم غیرمنتظره بالای ایالات متحده نشست.

در زمان نگارش این مقاله، داده های Cointelegraph و TradingView نشان می دهد که بیت کوین به 21000 دلار کاهش یافته است.

روند نزولی بیت کوین پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه آگوست تشدید شد، زیرا 0.2 درصد بالاتر از حد انتظار بود و احتمال افزایش 75 یا 100 واحدی در نرخ های بهره کلیدی از سوی فدرال رزرو در هفته آینده را افزایش داد. ، که بر بازارهای دارایی با ریسک تعدیل شده فشار وارد می کند.

در عین حال نکته مهم این است که دومین ارز پرمعامله اکنون در تلاش است تا رویاهای خود را محقق کند. برای سال‌ها، اتریوم به سختی می‌توانست رویای به چالش کشیدن برادر بزرگ خود بیت‌کوین را داشته باشد. اکنون جاه طلبی های او ممکن است واقعی تر شود.

هر چه که هست، کارشناسان معتقدند فعالان ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال باید ریسک بالای حضور در این بازار ارز را بپذیرند و تصمیم بگیرند که آیا به فعالیت خود ادامه دهند و در نظر داشته باشند که بسته شدن آدرس های IP ایران یا هر اقدام متقابل دیگری علیه ایران در این بازار این ممکن است شامل خطر سوزاندن وجوه آنها باشد.

سوتر

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به یک بازار مهم برای ایرانیان تبدیل شده است. با دانستن اینکه حجم معاملات گاهی به 10 میلیون دلار در روز می رسد، مشخص می شود که این بازار چقدر برای ایرانیان اهمیت دارد. بازاری که البته چندان شفاف نیست و معامله گران در هاله ای از عدم قطعیت فعالیت می کنند

دیدگاهتان را بنویسید