فعالیت 9 تعاونی زنان روستایی در کرمانشاه/ درخواست 60 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های اقتصادی بانوان


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891976

ایرج صفایی از فعالیت 9 تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: مشارکت جامعه زنان در فعالیت های مختلف در راستای توسعه روستایی نقش موثری دارد و یکی از راهکارهای مناسب برای بهره گیری از مشارکت زنان، ایجاد شرکت های تعاونی روستایی زنان است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه راه اندازی تعاونی ها را یکی از راه های توانمندسازی و کارآفرینی زنان روستایی دانست و گفت: 9 تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه فعال است.

وی افزود: این تعاونی ها در مناطق مختلف در شهرستان های پاوه، قصرشیرین، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، روانسر، صحنه، کنگاور و کرمانشاه در حال فعالیت هستند.

این مسئول بیان کرد: فعالیت تعاونی بانوان روستای پاوه در زمینه بافت و پخت نان و غذای رستوران های سطح شهر است. تعاونی شهرستان های روانسر و کرمانشاه در زمینه تولید و بسته بندی زعفران فعال است و اعضای این تعاونی از کارآفرینان برتر کشور بوده و محصولات خود را در نمایشگاه های ملی و استانی عرضه می کنند.

به گفته صفایی، فعالیت های تعاونی بانوان روستا در شهرستان اسلام آبادغرب در زمینه صنایع دستی از جمله فرش و گلیم است. شرکت تعاونی روستایی کنگاور در زمینه صنایع غذایی اعم از ترشی و ترشی فعالیت دارد.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از تعاونی هایی که در زمینه توزیع کالای تنظیم بازار و توزیع میوه فعال است، تعاونی زنان شهرستان کسرشیرین است.

وی با اشاره به نقش زنان روستایی در اقتصاد خانوار گفت: در جلسه اخیری که با جهاد کشاورزی استان برای حمایت از تعاونی زنان روستایی برگزار کردیم 60 میلیارد تومان از بند ب تبصره 16 از زنان تحت پوشش امداد روستایی درخواست کردیم. و کمیته بهزیستی شناسایی و به عضویت این تعاونی ها درآمده و فعالیت اقتصادی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید