فناوری‌های نرم، محرک‌های اصلی فناوری‌های سخت هستند/ توجه به فناوری‌های خلاقانه در کنار دانش مبانی در کشور


ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877371

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت های بصیرت افزایی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع فناوری های خلاق باید همراه با دانش مبانی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: در هر زمینه ای که می خواهیم صنایع خلاق توسعه پیدا کند. توسعه دهد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین محمد گتبی ظهر امروز در نشست خبری «توسعه خانه های خلاق و مبتکر و شرکت های خلاق و دانش بنیان» در سالن همایش های غدیر سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: انقلاب برای دانشمندان در سال 1390 به راه افتاد. 2003 د.

وی با اشاره به چهار نسل فناوری گفت: فناوری اتفاق بزرگی است که در طول تاریخ توسط انسان ها به واسطه استعدادهایی که خداوند به انسان ها بخشیده به وجود آورده است.

مدیر مرکز ملی نوآوری و خلاقیت تذهیب سرویس تبلیغات اسلامی گفت: نسل اول فناوری متکی بر ابزارهای مکانیکی مانند بیل و کلنگ بود.

وی با اشاره به اینکه ظهور اینترنت و ابزارهای دیجیتال نسل سوم فناوری ها را ایجاد کرده است، افزود: امروز وارد نسل چهارم فناوری هایی شده ایم که دانش بنیان در آن معنا پیدا می کنند. فناوری های پیچیده در حال ورود به نسل چهارم هستند.

قطبی افزود: اینترنت در نسل سوم ابزار است و انسان بر آن حکومت می کند، اما در نسل چهارم اینترنت جای انسان را می گیرد و منطق اداره جامعه است.

وی ادامه داد: در نسل اول تکنولوژی برای قدرت بدنی، در نسل دوم مهارت و در نسل سوم نیاز به آموزش بود، اما در نسل چهارم دانشی که در دانشگاه به دست می آوریم باید به یک سیستم و الگوریتم تبدیل شود. “

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دانش بنیان یک ضرورت در عصر ماست، گفت: بی توجهی به این منطق به معنای نابودی خود است.

وی در خصوص رابطه صنایع خلاق و دانش بنیان گفت: در تعریف متعارف استفاده از علم در توسعه و تولید انبوهی از دانش جامد (فیزیکی) مبتنی بر دانش و آنچه در حوزه اجتماعی وجود دارد. دانش و دانش نرم را صنایع خلاق می‌گویند.»


فناوری‌های نرم، محرک‌های اصلی فناوری‌های سخت هستند
قطبی گفت: فناوری نرم موتور اصلی فناوری سخت است. در هر زمینه‌ای، ما می‌خواهیم صنایع خلاق رشد کنند.»

وی ادامه داد: وقتی می خواهیم ابزاری در حوزه فناوری جامد تولید کنیم، ابتدا باید آن را در جامعه برای فرهنگ سازی، نیازسنجی، تحلیل آماری و … پیدا کنیم. همچنین در زمان تولید فناوری های سخت، به فناوری های نرم برای برنامه ریزی، مدیریت نیاز است.» نیاز به افزایش نیروی انسانی و تحقیق دارد، همچنین پس از تولید محصول نیاز به بازاریابی و تبلیغات است که از جمله فناوری های نرم است.

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت های بصیرت افزایی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قدرت مبتنی بر قانون، قدرت مبتنی بر پول و ثروت و قدرت مبتنی بر علم سه قدرتی است که در دنیا در اکثر کشورها وجود دارد. دست دولت ها؛ اما جویندگان علم به دنبال انتقال قدرت مبتنی بر ثروت و دانش به مردم هستند.

وی ادامه داد: حاکمیت دنیا و فناوری به سمتی رفته است که به جای اینکه قانون بر اینترنت و فناوری حاکم شود، بر فناوری حاکم شود.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید