فواید مصرف روزانه شکلات تلخ

فواید مصرف روزانه شکلات تلخ

بسیاری از ما عاشق شکلات های تلخ هستیم و برخی از ما به صورت روزانه از این شکلات ها استفاده می کنیم.

به گزارش سلامت، در ادامه این مطلب به 4 اثر مصرف روزانه شکلات تلخ اشاره می کنیم که به ترتیب عبارتند از:
1. انرژی بدن را افزایش دهید

شکلات های تلخ حاوی کافئین کافی هستند. در واقع، هر چه درصد خلوص شکلات بیشتر باشد، محتوای کافئین بیشتری دارد. علاوه بر این شکلات به عنوان منبع خوب کربوهیدرات شناخته می شود که اولین منبع سوخت بدن است و انرژی بدن عمدتا از این طریق تامین می شود. بنابراین با مصرف روزانه شکلات تلخ خالص بالای 70 درصد می توانید انرژی بدن را افزایش دهید. میزان کافئین موجود در هر 30 گرم شکلات تلخ بین 12 تا 25 میلی گرم است.

2. بهبود سلامت قلب

مصرف روزانه شکلات تلخ می تواند فواید زیادی برای بهبود سلامت قلب داشته باشد. در واقع، شکلات تلخ حاوی ترکیبات گیاهی قدرتمندی به نام فلاونوئیدها است که می تواند به کاهش کلسترول بد (LDL)، تحریک گردش خون و کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. تمام این فواید باعث می شود مصرف شکلات تلخ در برابر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 محافظت کند.به گفته محققان، اگر می خواهید تاثیر شکلات تلخ در پیشگیری از بیماری های قلبی را افزایش دهید، باید حداقل 120 گرم شکلات تلخ بالای 90 درصد هر هفته بخورید. .

3. تقویت سلامت مغز

بخش مهمی از فواید شکلات تلخ به سلامت مغز مربوط می شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که فلاونول‌های موجود در شکلات تلخ ممکن است با بهبود حافظه و زمان‌بندی بهتر پاسخ‌های مغز مرتبط باشد. مصرف روزانه 24 گرم شکلات تلخ بیش از 80 درصد عملکرد شناختی را حتی بعد از یک ماه تقویت می کند. به گفته محققان، فلاونوئیدهای نهفته در شکلات تلخ باعث افزایش گردش خون در قسمت هایی از مغز می شود که با حافظه و تفکر مرتبط هستند.

4. بهبود خلق و خو

مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف روزانه شکلات تلخ می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش استرس کمک کند. در سال 2022، محققان گزارشی از مطالعه اخیر خود را در مجله Nutrition Biochemistry منتشر کردند و اعلام کردند که مصرف روزانه شکلات تلخ می تواند به از بین بردن خلق و خوی منفی کمک کند. به گفته محققان، این اثربخشی به دلیل خاصیت پری بیوتیک شکلات تلخ است که تنوع و فراوانی باکتری های روده را افزایش می دهد و در نتیجه ممکن است بر محور مغز و روده تأثیر مثبت بگذارد. البته تاکید می کنند که خلوص شکلات تلخ انتخابی باید زیاد باشد و ترکیبات قندی وارد بدن نشود.

دیدگاهتان را بنویسید