قدیمی ترین آرامستان یزد احیا می شود


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855644

نقوی شهردار منطقه تاریخی یزد با اشاره به قدمت آرامستان شادی هورهور و اهمیت تاریخی آن از احیای این محوطه تاریخی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نقوی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به قدمت زیارتگاه جوی هور گفت: این گورستان تاریخی حدود 2300 متر زیربنا دارد و یکی از قدیمی ترین زیارتگاه های یزد است.

وی افزود: این قبرستان سال هاست که مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان و مردم بوده و به همین دلیل به مکانی امن برای معتادان و خانواده هایی تبدیل شده که از زیارت آرامگاه خانوادگی خود احساس ناامنی می کنند.

شهردار منطقه تاریخی یزد از وجود مقبره های افراد برجسته ای همچون آهوند کرباسی همسر کاوه آهنگر، آیت الله فرساد و بسیاری دیگر از علمای یزد خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر مقبره افراد مهم و مشاهیر برجسته در این مکان وجود دارد. زیارتگاه، سادویی و غیره مرتاض نیز در این مکان هستند.

نقوی گفت: آرامگاه جوی هورهر در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی قرار گرفت و از ویژگی های قابل توجه این قبرستان مشترک بودن آن با مسلمانان و یهودیان است.

وی با اشاره به مرمت آرامستان وحشت شادی و خروج آن از وضعیت فعلی گفت: دویست میلیون تومان تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه تاریخی یزد افزود: فازهای بعدی حدود 30 میلیارد تن وام نیاز دارد که 50 درصد وام مورد نیاز آن اعطا شده است و امیدواریم این پروژه تا پایان دوره ششم به بهره برداری کامل برسد. شورای شهر

نکوی از تبدیل حرم جوی وحشت به پارک خبر داد و گفت: در این پارک هم فرهنگسرا و هم موزه سنگ و همچنین مرمت امامزاده ها در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در موزه سنگ این صومعه باید از سنگ های قدیمی و تاریخی یافت شده از این قبرستان استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید