قرار بود از سود این شرکت ها برای ارتقای کیفیت زندگی فرهنگیان استفاده شود…

قرار بود از سود این شرکت ها برای ارتقای کیفیت زندگی فرهنگیان استفاده شود…

روز جدید : فعال شدن مجدد صنعت پتروشیمی فروش پتروشیمی توسط آموزش و پرورش; به نام روشنگران و حاکمان ابرانقلابی!

صنعت نفت و صندوق، نهادی به معنای واقعی کلمه بدنسازان و مدیران انقلابی است که حقوق و درآمدشان نه معلوم است و نه حاضرند گزارش شفافی از کارشان منتشر کنند. با توجه به فجایع گذشته از جمله در مجموعه بانک سرمایه، طبیعی است که وی نسبت به اقدامات و تحرکات عجیب کنونی در این موسسه آشفته و بحران زده مشکوک باشد.

صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۳۷۴ تأسیس شد تا ذخیره ای برای فرهنگیان و منبعی جدید برای رفاه آنان باشد. اما این هلدینگ عظیم از همان ابتدا محیطی مناسب برای شکل گیری مفاسد بزرگ اقتصادی و انحرافات مالی قابل توجه بود.

به گزارش آفتاب نیوز؛ کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی در دولت های نهم و دهم، 8 هزار میلیارد تومان فساد را در این نهاد کشف کرد. مدیرعامل بانک سرمایه متعلق به این موسسه نیز به همراه بسیاری از مدیران دیگر بازداشت شد. در دوره ای دیگر همسر و فرزندان رئیس صندوق بیش از 1000 میلیارد تومان اختلاس کردند.

بیشتر بخوانید:

ایجاد باندهای بودجه با امضای طلایی مسئولان
از طرح و کمک های حضرت یونس تا ستاد فوتون و سرنوشت نامعلوم هلیکوپترسازی؛
پول مالیات ایرانیان کجا خرج می شود؟

اولین زنگ اینترنتی با اپلیکیشن اندروید و آی او اس

اولین زنگ اینترنتی با اپلیکیشن اندروید و آی او اس
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

شرکت خدمات بیمه امید آسایش و سرمایه ایرانیان، شرکت خدمات بیمه شرف تزیت، شرکت تجهیزات مدارس ایران، شرکت صنایع آموزشی، شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی زاگرس، شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان، شرکت سرمایه گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان، شرکت آلوپن، شرکت آریا شرکت عمران پارس، شرکت توسعه گران اطلس پارس، شرکت تامین مسکن فرهنگیان، شرکت بین المللی پارس گهر، هلدینگ ساختمانی معلم، شرکت ماشین آلات اراک، بیمه معلم، شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران، شرکت پتروشیمی مروارید، هلدینگ سپهر انرژی، هلدینگ پترو فرهنگ، شرکت شرکت شیمیایی پارس خاورمیانه و ده ها شرکت، کارخانه و مجتمع صنعتی، خدماتی و تجاری دیگر از جمله دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان است.

از ابتدا فرض بر این بود که سود این شرکت ها صرف ارتقای کیفیت زندگی فرهنگیان شود.

اقتصاددانان معتقدند که بنگاه دولتی در امور صنعتی و بازرگانی اگر منجر به فساد نشود، قطعاً زیان خواهد داشت. منتقدان می گویند صندوق ذخیره نمونه بارز سوء استفاده های مکرر، ناکارآمدی ها، رانت گرایی و انتصابات نامنظم و سوء مدیریت دولت است.

یک معلم سابق آموزش و پرورش که به فنلاند مهاجرت کرده بود، در توییتر خود نوشت که وقتی به همکاران فنلاندی خود در مدرسه گفت که آموزش و پرورش ایران یک نهاد اقتصادی دارد که پتروشیمی می فروشد، پروفیل تولید می کند، بلیط هواپیما می فروشد و امور بانکی انجام می دهد. با کمال تعجب، آن‌ها باور نمی‌کردند تا زمانی که این موضوع به عنوان نمونه‌ای بارز از بی‌توجهی به مسئولیت‌های آموزشی و فساد ساختاری در کشورهای جهان سوم در نشریه داخلی کپنهاگ آموزش و فرهنگ گنجانده شد!

علیرغم اینکه صندوق ذخیره معلمان به نفع معلمان نبوده و افکار عمومی مملو از اخبار فساد در آن شده است، مدیران ارشد آموزش و پرورش به هر انتقادی واکنش نشان می دهند.

به گفته کارشناسان، بودجه ای که خود این وزارتخانه برای پرداخت حقوق اختصاص می دهد، جای سوء استفاده زیادی ندارد و ده ها شرکت از صندوق ذخیره، بستر بی نظیری برای رشد فساد است.

دوباره فعالیت نفتی

هلدینگ پتروفرهنگ یکی از زیر مجموعه های شناخته شده این صندوق است که اغلب در صنعت پتروشیمی فعال است. با ورود مدیران ویژه به این مجموعه اخیراً فعالیت آن رو به رشد بوده است. رسانه ها با انعکاس اخبار معلمان گلایه دارند که معلوم نیست درآمد، هزینه و فعالیت هلدینگ چگونه و در چه حوزه ای است. این نهاد تمایلی به انتشار صورت های مالی به روز و شفاف ندارد تا به زمزمه های کارشناسان فرهنگی و شایعات در خصوص تشکیل بسترهایی برای ظهور مفاسد جدید پایان دهد.

با توجه به اینکه سبد سرمایه گذاری پتروفرهنگ بیشتر بر روی واحدهای متانولی متمرکز است، احتمال زیان های سنگینی برای این شرکت به دلیل افزایش هزینه خوراک و افزایش کرایه حمل کشتی و همچنین افزایش هزینه آب و برق وجود دارد.

حمیدرضا نجف پور کردی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و علیرضا بابازاده، مدیرعامل پتروفرهنگ و برخی دیگر از مدیران این هلدینگ اخیرا از عسلویه بازدید کردند.

صنعت نفت و صندوق، نهادی به معنای واقعی کلمه بدنسازان و مدیران انقلابی است که حقوق و درآمدشان نه معلوم است و نه حاضرند گزارش شفافی از کارشان منتشر کنند. با توجه به فجایع گذشته از جمله در مجموعه بانک سرمایه، طبیعی است که وی نسبت به اقدامات و تحرکات عجیب کنونی در این موسسه آشفته و بحران زده مشکوک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید