قربانیانی که در دل سختی ها صبر و مقاومت کردند / آزادگان; گنجینه ای گرانبها برای نسل امروز


ساعت: 08:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890474

به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی؛

آزادگان نمونه های صبر و استقامتی هستند که با صبر و بردباری خود باعث سربلندی ملت ایران در دوران اسارت شدند و مردم سرافرازی هستند که باید از جانفشانی هایشان قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، 5 مرداد ماه، روز آغاز تبادل اسرا در تقویم کشورمان به نام سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نامگذاری شده است.

در پایان جنگ هشت ساله ای که صدام حسین در 31 شهریور 59 با حمایت غرب علیه ایران اسلامی آغاز کرد، حدود 40000 رزمنده ایرانی به اسارت نیروهای عراقی درآمد و 70000 اسیر عراقی نیز در اسارت ایران بودند که پس از دو سال پایان یافتن جنگ درگیری ایران و عراق، مبادله اسیران جنگی بین ایران و عراق از 5 مرداد 1378 آغاز شد و تا مارس 1999 ادامه یافت.

رزمندگان سرافراز سال ها اسارت را تحمل کردند و در 5 مردادماه با سربلندی و سربلندی وارد خاک ایران اسلامی شدند و چشمان چشم انتظار بسیاری از اشک شوق برای دیدار با عزیزانشان در این روز لبریز شد.

آزادگان نمونه های صبر و استقامتی هستند که در دوران اسارت با صبوری و بردباری خود مایه سعادت ملت ایران شدند و مردمی سرافراز هستند که باید قدر فداکاری هایشان را دانست.


اسرا با صبر و استقامت بر مشکلات فائق آمدند


53f3500a aae6 4005 8f83 d9af6da2cae8 خبر خاکستری

ابراهیم منصوری یکی از آزادگان میداندوآب است که افتخار جانبازی 40 درصدی و هفت ماه و سه روز اسارت را دارد و در خصوص دوران اسارت خود به خبرنگار ما گفت: بر اثر درگیری در حویزه محاصره شدیم. ساعت یک بامداد بود، من از ناحیه دست راستش مجروح شدم و تعدادی از بچه ها هم کشته شدند.

وی می گوید: در دوران اسارت به قدری مورد شکنجه بعثی ها قرار گرفتیم که از سنگینی شکنجه بیهوش شدیم و وقتی به هوش آمدیم در مکان نامعلومی قرار گرفتیم.

منصوری با اشاره به اینکه شکنجه بعثی ها سن و سال نمی شناسد، افزود: همه را از کوچک و بزرگ شکنجه کردند اما اسرا با صبر و استقامت بر این سختی ها فائق آمدند.


ایمان، بصیرت و صبر از ویژگی های اصلی آزاد است

یک کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ایمان، بصیرت و صبر از ویژگی های اصلی آزادگان است، گفت: آزادگان نمونه صبر و استقامت هستند که در دوران اسارت با خود. صبر و بردباری باعث شد که مردم سفید ایران شدند.

مهدی صادقی با بیان اینکه دشمن در دوران جنگ تحمیلی با تمام ظرفیت به میدان آمده بود، اظهار داشت: این رزمندگان اسلام و ایثارگری آنان بودند که به رهبری امام خمینی (ره) و با فرهنگ عاشورایی ایستادگی کردند و در برابر دشمنان انقلاب کردند و میدان را حفظ کردند و پیروز شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان خون شهدا و نعمت ولایت و امنیت باشیم، افزود: تسلیت امروز ما مرهون فداکاری این عزیزان است و از این رو باید قدردان کسانی باشیم که برای امنیت ما جان خود را فدا کردند. ما انجام می دهیم، تا ارزش را ذخیره کنیم. یک قدم برداریم


رشادت های رزمندگان و آزادگان را نمی توان با کلمات بیان کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب با بیان اینکه آزادگان مظهر صبر و بردباری هستند، گفت: با الگوگیری از رهبر آزادگان امام سجاد(ع) در دوران اسارت، این عزیزان از این مسیر عبور کردند و از دست دشمن فرار کردند و آزاد شدند

عیسی گل حسنی با اشاره به اینکه رشادت های رزمندگان و آزادگان را نمی توان در کلام بیان کرد، گفت: آزادگان باید به عنوان نمونه به نسل حاضر معرفی شوند و تجربه آنها به نسل های چهارم و سوم منتقل شود.

وی با اعلام اینکه همچنان بر عهدی که با شهدا بسته ایم پایبند هستیم و افزود: باید همواره قدردان خون شهدا باشیم و بدانیم که امنیت و آسایش ما مدیون رشادت های رزمندگان اسلام است.

اما با نگاهی به خاطرات آزادگان به خوبی می توان دریافت که بصیرت، صبر و استقامت از ویژگی های بارز اسرا در دوران اسارت بود که با اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از معارف دین توانستند از این دوران سخت جان سالم به در ببرند. و با صبر و استقامت.تحمل کنید و به میهن اسلامی بازگردید.


5ee43e58 3f6a 4300 8613 d237a70cd363 خبر خاکستری


قربانیان و رزمندگان یکی از ارزش های نظام هستند

امام جمعه میاندوآب در این زمینه گفت: آزادگان برای آرامش و آزادی ما به اسارت دشمن درآمدند و از این رو باید قدردان این عزیزان، قربانیان و شهدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه 180 آزاده در میاندوآب داریم افزود: آزادگان از خانواده خود دور شدند تا ما در کنار خانواده باشیم، اسیر شدند تا آزادانه زندگی کنیم. و ما باید قدر این فداکاری ها را بدانیم.» به ما اطلاع دهید

وی گفت: ایثار و رزمندگان یکی از ارزش های نظام است و باید برای جانفشانی ها و زحمات جان باختگان، آزادگان و جانبازان و خون شهدا ارزش قائل شد.

حسن زاده با تاکید بر تکریم خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان تصریح کرد: مسئولان باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا از جانفشانی های سربازان و آزادگان تجلیل شود.

آری، آزادی ها مظهر صبر و استقامت هستند و این رزمندگان اسلام و ایثار آنان بودند که با رهبری امام خمینی (ره) و با فرهنگ عاشورایی، استقامت و پیروزی را در برابر دشمنان انقلاب حفظ کردند. و امروز مدیون سپاسگزاری آنها هستیم و این رشادت این عزیزان است و چه بهتر که فداکاری و صبوری آزادگانی که پای این عزیزان نشسته اند و نیز لازم است رازهایی در سینه های این عزیزان نهفته باشد. این عزیزانی که روی کاغذ می آیند تا شجاعتشان را بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید