قوانین ضد تجاوز به منابع طبیعی باید تشدید شود


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890497

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تقویت قوانین برای مقابله با تجاوزات به منابع طبیعی، گفت: باید قوانین جامع و کامل حفاظت از محیط زیست تدوین شود تا محیط بانان با خطری که برای خود زندگی می کنند مواجه نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست موضوع مدیریت شهری است و محیط بانان نیز سرمایه های طبیعی کشور هستند، گفت: محیط بانان از مناطق روستایی مانند جنگل حفاظت می کنند. پارک ها و منابع طبیعی در مرکز حفاظت از محیط زیست قرار دارند.

وی افزود: همواره تعامل متقابل بین مدیریت شهری و سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی وجود داشته است و حفاظت از محیط زیست رسالت محیط بانانی است که در این راه جان خود را فدا می کنند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع طبیعی برای مدیران شهری بسیار مهم و حیاتی است زیرا باید سرمایه های طبیعی را حفظ و حراست کنند.

بابایی با بیان اینکه باید از محیط بانان حمایت کافی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: حمایت از محیط بانان در واقع حمایت از قانون است و افرادی که در حوزه منابع طبیعی دست به اقدامات غیرقانونی می زنند اغلب از خلأهای قانونی در این زمینه برای رسیدن به منافع شخصی خود سوء استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: محیط بانان در کار خود شور و فداکاری زیادی دارند و برای انجام وظایف خود تلاش می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مسئولان باید از محیط بانان حمایت کنند، تصریح کرد: باید قوانین زیست محیطی جامع و کاملی تدوین شود تا محیط بانان با خطر جانی مواجه نشوند، اما نه به طور کامل تا محیط بانان نتوانند از مزیت استفاده کنند. بازدارندگی قانون در برابر متخلفان و تردید.

بابایی در ادامه تصریح کرد: دولت نیز باید حمایت همه جانبه و صددرصدی از محیط بانان داشته باشد زیرا عدم توجه به محیط زیست مخاطرات خود را پنهان می کند که خود را نشان می دهد به ویژه با اثرات اقلیمی کشور این موضوع حیاتی است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید