قیمت برخی میوه ها به 100 هزار تن در کیلوگرم رسید/ پاسخ رئیس اتحادیه به دلیل گرانی میوه

قیمت برخی میوه ها به 100 هزار تن در کیلوگرم رسید/ پاسخ رئیس اتحادیه به دلیل گرانی میوه

روز جدید : مشاهدات میدانی نشان می دهد که قیمت برخی از میوه ها و صیفی جات به قدری بالاست که خرید چند میوه باید حداقل 100 هزار تن هزینه داشته باشد.

بر اساس مشاهدات میدانی از میوه فروشی های شهر تهران، قیمت هر کیلوگرم فلفل دلمه ای 33 تا 35 هزار تن، کدو تنبل 20 هزار تن، بادمجان 27 هزار تن، سیب زمینی 18 هزار و 900 تن، پیاز 11 هزار تن، گوجه فرنگی 17 هزار و 900 تن است. گوجه فرنگی 18 هزار گوجه زردآلو 99 هزار گوجه شلیل 95 هزار گوجه یانا 19 هزار گوجه موز 37 هزار گوجه فرنگی خیار 15 تا 16 هزار گوجه پرتقال 19 تا 24 هزار گوجه فرنگی گیلاس 159 هزار تومان ، انگور 89 هزار تومان، کاهو 14 هزار تومان، توت فرنگی 85-88 هزار تومان، هلو 60-70 هزار تومان و خربزه 22 هزار تومان.

لازم به ذکر است که این قیمت ها محدود بوده و ممکن است در برخی مناطق کم و بیش باشد.

افزایش قیمت برخی اقلام از جمله میوه و تره بار و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا شهروندان بذر محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند یا برای خرید به میادین میوه و تره بار مراجعه کنند.

یکی از خریداران به ایسنا گفت: با وجود اینکه اغلب لوازم مورد نیاز خانواده را از میوه و تره بار خریداری می کند، اما گاهی مجبور می شود برای تحویل یکی دو کالا به میوه فروشی نزدیک محل سکونتش برود.

او می گوید چهار عدد زردآلو، چهار عدد شلیل و یک خربزه حدود 80 هزار تن برایش هزینه داشته است.

یکی دیگر از شهروندان از گرانی میوه و تره بار گلایه کرد و گفت: به دلیل کهولت سن نمی تواند هر هفته به بازارها برود و خرید کند و فقط می تواند به میوه فروشی نزدیک خانه اش مراجعه کند اما هر زمانی که از آن خرید می کند. فروشگاه؛ برای دو سه نوع میوه و صیفی کمتر از 100 هزار تن هزینه ندارد.

در همین راستا و در پاسخ به این سوال که چرا قیمت میوه های فصل در بازار اینقدر گران است؟ اسدلا کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان تهران در گفت و گو با ایسنا، گفت: گرانی نداریم و موضوع در ابتدا گران است. برای مبدا قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و معیار خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در میدان مرکزی میوه و تره بار باید به گونه ای ارزش گذاری شود که خرده فروشان وقتی هر کالایی را خریداری می کنند متوجه شوند که قیمت آن دقیقا چقدر است، اما در حال حاضر خرده فروشان در هر زمانی از روز که به فروشگاه مراجعه می کنند، کالای مشخصی دارند. فروشگاه. میدان مرکزی با قیمت‌ها. «آنها باید چیز متفاوتی بخرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران افزود: محصولات ما فاقد برند هستند. اگر محصولات دارای برند باشند، می توان آنها را دنبال کرد. این بدان معناست که مصرف کننده با کد رهگیری درج شده بر روی محصول می تواند بفهمد این محصول چگونه، کجا و با چه قیمتی تولید می شود و قیمت آن چقدر است. در حال حاضر نمی توانیم قیمت مشخصی را برای محصولات اعلام کنیم، زیرا هر زمانی که فروشنده بیاید و به هر قیمتی خرید کند، قیمت پایه همان قیمت خواهد بود.

کارگر در پایان گفت: بسیاری از اعضای اتحادیه ما کمتر از سود قانونی خود برای محصولات خود هزینه می کنند، اما نمی توان به طور قطع گفت که این تخلف نیست. البته تخلفی وجود دارد که در صورت رعایت آن با آن برخورد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید