قیمت نفت به 120 دلار رسید


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842676

با افزایش احتمال تحریم نفت روسیه، قیمت جهانی نفت به بالای 120 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، در حالی که معامله گران منتظر بودند ببینند آیا اتحادیه اروپا بر سر واردات نفت روسیه به توافق می رسد یا خیر، نفت روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت 1.4 دلار و 120.44 دلار معامله شد. نفت برنت نیز در ساعات اولیه معاملات امروز به 120 دلار و 50 سنت افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا با 116.07 دلار افزایش به 116 دلار در هر بشکه رسید.

اتحادیه اروپا باید امروز و فردا برای بررسی بسته ششم تحریم ها علیه روسیه تشکیل جلسه دهد.

تحلیلگران می گویند: «اگر به نوسانات اخیر قیمت نگاه کنید، به نظر می رسد که بازار با این واقعیت کنار آمده است که اتحادیه اروپا احتمالاً به نوعی توافق برای اعمال محدودیت بر خرید نفت روسیه خواهد رسید».

وی افزود: اگر تحریم ها تمام شود، احتمالا شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهیم بود. بعید است که هرگونه توافق یا توافقنامه آبی که مستلزم معافیت باشد، تأثیر عمده ای داشته باشد.»

به گفته مقامات اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته نتوانستند درباره تحریم نفت روسیه به توافق برسند، اما به مذاکره درباره تحریم نفت فراساحلی و تمدید خطوط لوله نفت ادامه خواهند داد.

لئونا لیو، تحلیلگر دیلی فاکس گفت: کاهش وابستگی انرژی به روسیه در کوتاه مدت برای کشورهای اروپایی هنوز بسیار دشوار است. ممنوعیت فوری احتمال کمتری دارد و احتمالاً تقاضا در کوتاه مدت قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارد.»

هرگونه ممنوعیت بیشتر خرید نفت روسیه، بازار را در میان تقاضای فزاینده برای بنزین، دیزل و سوخت جت در آستانه فصل اوج تقاضای تابستان در ایالات متحده و اروپا قرار می دهد، بازاری که در حال حاضر عرضه در آن کم است.

یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت، کاهش ارزش دلار است که خرید نفت را برای صاحبان سایر ارزها ارزان تر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید