قیمت نهایی برنج هفته آینده اعلام می شود/ ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای تجهیز زمین های کشاورزی


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897606

محمد قربانی گفت: قیمت برنج تقریبا نهایی شده و هفته آینده اعلام می شود و عملا وزارت جهاد کشاورزی وارد بازار برنج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمد قربانی صبح امروز در نشست بررسی بازار برنج، مرکبات و کیوی مازندران در استان بابل، اظهار داشت: کشاورزی در سطح کشور یک موضوع درجه اول است و به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی مهم ترین وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج تقریبا نهایی شده و هفته آینده اعلام می شود و در عمل وزارت جهاد کشاورزی وارد بازار برنج می شود، تصریح کرد: کیوی و مرکبات بازار خوبی دارند و باید برای تولید و تولید تلاش کرد. صادرات با استانداردهای کشور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: قیمت مرکبات و کیوی همیشه بالاتر از قیمت تضمینی است و نیازی به خرید تضمینی نیست، تولیدکنندگان نیز باید عرضه و فروش را مدیریت کنند، بنابراین قیمت این محصولات کاهش نمی یابد.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه برای نوسازی کارخانه های شالیکوبی محدودیتی برای تخصیص اعتبار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بازار برنج مشکل جدی دارد و شالیکوبی ها مملو از برنج است و همه این موارد را رصد می کنیم.

قربانی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی وارد روند خرید بازار برنج می شود و خرید انجام می شود و با ورود دولت، برندهای بزرگ نیز وارد می شوند و شاهد تحرکات خوبی در بازار برنج خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: حفظ جایگاه های اول در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم است اما مقابله با صادرات محصولات کشاورزی اهمیت بیشتری دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعاملات ما با کشورهای مختلف آغاز شده و تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است، گفت: دنیا بر امنیت غذایی تاکید دارد و ما باید به آن سمت برویم اما در کشور، تمرکز بیشتر او در تولید است.

وی ادامه داد: سازمان های واردات و صادرات باید برای ایفای نقش در این حوزه تلاش کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: باید لیزینگ کشاورزی در استان ها داشته باشیم، وظیفه ما حفاظت از محصولات کشاورزی بر اساس واقعیات است تا منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حفظ شود.

این مسئول گفت: مازندران در زمینه تنظیم بازار کشور عملکرد خوبی داشته و جای تشکر دارد و نشان می دهد که مجموعه ای منسجم در درون سازمان وجود دارد که به صورت جهادی فعالیت می کنند.

قربانی گفت: فایناهای شالیزارها تامین شده و در صورت تحقق این اعتبار، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) کار زهکشی و تجهیز زمین را آغاز می کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان نسبت به گذشته در زمینه تولید سبزی توجه بیشتری داشته باشند زیرا هم بازار در دسترس است و هم درآمدزایی را به شدت افزایش می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین تصریح کرد: در شرایطی که کشور با کمبود محصولات کشاورزی مواجه است، مازندران با مازاد محصولات کشاورزی مواجه است.

حسن عنایتی با اشاره به اینکه در بسیاری از تولیدات کشاورزی از جمله تولیدات کشاورزی، باغی و طیور مازندران، تولید مستمر و مازاد تولید داریم، ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی نیازمند برنامه ریزی دقیق در حوزه بازار است. مصرف

وی تصریح کرد: سیاست های صادرات و واردات دنیا تغییر کرده است، مرکبات و کیوی نیز تغییر کرده است، اما اگر وارد چرخه تجارت شویم، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجار باید تولید و صادرات را بر اساس پروتکل های کشور مقصد تنظیم کنند.

عنایتی از افزایش تولید نسبت به سال گذشته خبر داد اما قیمت گذاری منطقی نیست و بین ارقام بومی و پرمحصول تفاوت قابل توجهی وجود دارد و گفت: مازندران در اجرای برنج قراردادی بسیار خوب عمل کرده است اما اکنون که ما به پایان این طرح رسیده ایم، لازم است وارد بازار برنج شوید و آن را با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید