لازمه باید بر اساس اخلاق سیاسی و دینی باشد / روشنگری و بصیرت افزایی رسالت مهم دانش آموزان

ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790333

سردار باخمن ریحانی در همایش روز دانشجو با بیان اینکه بصیرت افزایی و بصیرت افزایی رسالت مهم دانشجویان است، گفت: حق خواهی و مطالبه گری باید بر اساس اخلاق سیاسی و دینی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سردار بچمن ریحانی امروز سه شنبه در همایش بزرگ روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت: مردم این دیار نقشی مانند تسخیر لانه جاسوسی ایفا کردند. پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و…

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه افزود: بسیاری از حرکت های ارزشی در نظام توسط دانش آموزان شکل گرفت و با نگاهی به گام اول انقلاب درمی یابیم که در این 40 سال موتور انقلاب و محور. تحقق ارزش ها برای رسیدن به تمدن اسلامی.

وی خاطرنشان کرد: اگر جانفشانی ها و رشادت های جوانان در دفاع مقدس نبود، امروز نمی توانستیم با افتخار و سربلندی از این دوران یاد کنیم.

سردار ریحانی گفت: پس از دفاع مقدس جوانان و دانشجویان بر سر راه جهاد سازندگی، علمی، اقتصادی، فکری و آموزشی می درخشند.

وی گفت: امروز باید بپذیریم که دانش آموزان مؤذن جامعه هستند چرا که در بسیاری از حرکت هایی که قبل از انقلاب صورت گرفت، جوانان به ویژه دانشجویان مشوق اصلی بودند.

سردار ریحانی گفت: امروز همه نگاه ها و توجهات به ویژه فرمایشات مقام معظم رهبری معطوف به این جوانان است بنابراین باید بپذیریم که نسل جوان و مدیران آینده می توانند ما را به سمت تمدن اسلامی سوق دهند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: امروز دستور تیراندازی در اختیار ولی فقیه اجرا نشده و این ابتذال فرهنگی که در آن هستیم زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از راهبردهای دشمنان ما در زمینه مسائل فرهنگی، هویت زدایی از گذشته است، آنها بر فرهنگ و مذهب تمرکز دارند، بنابراین حرکت جوانان و دانشجویان بر بستر فرهنگی باید ادامه یابد.

سردار ریحانی گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند این فضا را در دانشگاه ها به دست بگیرند. امروز دشمنان به دنبال سلب هویت دینی، فرهنگی و سیاسی ما هستند، به ویژه در دانشگاه هایی که در مرکز علم، عزت، تولید و اقتصاد قرار دارند.»

دانشجویان فضای فرهنگی و سیاسی کشور را کنترل می کنند

وی افزود: هنوز در برخی جاها ابتذال فرهنگی وجود دارد و این وظیفه جوانان به ویژه دانش آموزان است که فضای فرهنگی و سیاسی کشور را در دست بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: اگر هویت و عقبه تاریخی خود را از دست بدهیم، بی شک به بن بست می خوریم.

وی خاطرنشان کرد: تبیین جهادی که مقام معظم رهبری در اربعین امسال بیان کردند از جهاد اکبر است.

سردار ریحانی گفت: امروز بحمدالله در تاریخ رفیع جهان در جایگاه خوبی قرار داریم و موفق شده ایم بسیاری از راهبردهای دشمنان خود به رهبری آمریکا را خنثی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز مدیران ما در بسیاری از نهادها تلاشی برای دفاع از نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب ندارند.

بزرگترین رسالت دانشجویان جهادگر تبیین جهاد کبیر است

سردار ریحانی خطاب به دانشجویان گفت: بزرگترین رسالت امروز شما تبیین جهاد اکبر است.

وی ادامه داد: حق خواهی و مطالبه گری باید بر اساس اخلاق سیاسی و دینی باشد چرا که ما در نظام اسلامی هستیم و زیبنده نیست به ویژه در مراکز علمی با رفتار بد و بداخلاقی عدالت خواهی کرد.

سردار ریحانی گفت: اگر تبیین، نقد و مطالبه نکنیم به رسالت بزرگ خود یعنی دانشجو و انقلابی بودن عمل نمی کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیان گفت: ما باید رسالت خود را در این زمینه از اطرافیان و نزدیکان خود آغاز کنیم.

سردار ریحانی گفت: امروز باید به موقع در مقابل تهاجم فرهنگی و تفکر و راهبرد سکولار دشمن صحبت کرد و در مقابل آنها موضع گرفت چرا که دشمنان در صدد تخریب ارزش های انقلاب و تحت الشعاع قرار دادن ما هستند. هویت برای امنیت و دفاع».

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: افرادی که قصد جهاد دارند ابتدا باید به اخلاق سیاسی، انقلابی و دینی آراسته شوند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با دشمن باید به دانش اعتقادی، دینی، انقلابی و سیاسی مجهز شویم و این یکی از رسالت های دانش آموزان بسیجی است.

سردار ریحانی گسترش تفکر سکولار را بزرگترین راهبرد دشمن خواند و گفت: متاسفانه امروز برخی مراکز علمی و دینی قصد جدایی دین از سیاست را دارند.

وی بصیرت افزایی و بصیرت افزایی را از دیگر رسالت های دانش آموزان دانست و گفت: در گام دوم انقلاب قرار داریم و خوشبختانه به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم و دشمنان را زمین گیر کرده ایم و در جایگاه افتخار و سربلندی قرار داریم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: همانطور که بر اساس اصول، ارزش ها، اعتقادات و مقاومت حرکت می کنیم، مفتخریم که بدانیم آینده متعلق به جمهوری اسلامی است و این وعده قرآن است. “

گفتنی است سردار ریحانی در ابتدای سخنان خود 3 سوال از فرمایشات مقام معظم رهبری را مطرح و به دانش آموزانی که پاسخ صحیح دادند هدایایی تقدیم کرد.


دانش آموزان مظهر اقتدار و شکوفایی ملت هستند

به گزارش مرصادنیوز، فرهاد گل محمدی امروز سه شنبه در همایش بزرگ روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، گفت: روز دانشجو نماد مبارزات استکبار و قانون مداری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: دانشجویان مظهر اقتدار و شکوفایی ملت هستند و در 42 سال انقلاب همواره گام های مهمی برداشته و در رأس جامعه قرار دارند. “

وی گفت: دانشگاه ها قطب اصلی تولید علم هستند و بدون شک دانشجویان مهمترین پشتوانه جمهوری اسلامی ایران هستند.

گل محمدی با اشاره به سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب تحولات خوبی در دانشگاه های استان ایجاد شده و روابط خوبی بین این دو کشور ایجاد شده است. بسیج و دانشگاه».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: اولویت اول در دانشگاه یادگیری بود و گفت: با وجود اینکه در 2 سال گذشته به دلیل شیوع تاج، حضور دانشجویان و اساتید در دانشگاه کاهش یافته است، اما نداشتیم. وقفه در آموزش

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ماه گذشته کلاس های دانشگاه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، اما هنوز تصمیم گیری نشده است که آزمون حضوری باشد یا مجازی.

گل محمدی گفت: امیدوارم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و ارتقای علمی خود گامی در جهت پیشرفت و توسعه جامعه برداریم.

گفتنی است در این مراسم خانواده 5 شهید دانشجو شهید فریبرز سهیلی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، شهید لایق گادری تبار از مرکز روانسر، شهید اسماعیل عزیزی از مرکز روانسر، شهید دانشکده سامر و سمانه کرمی از شهید ضیاءالدین به محمدی از دانشکده سما کرمانشاه و جانباز 70 درصد روشندل علیرضا نویدی با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید