لزوم اجرای طرح انسداد عوامل بی سوادی در استان کرمانشاه خانه به خانه


ساعت: 19:27
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888315

بهمن امیری مقدم از اجرای طرح انسداد منابع بی سوادی در استان کرمانشاه با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران خبر داد و گفت: انسداد منابع بی سوادی برای ریشه کنی این معضل ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، بهمن امیری مقدم امروز شنبه در هیئت آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، با اشاره به موفقیت دانش آموز کرمانشاهی «محمد بهرامی» نفر اول رشته علوم انسانی کنکور 1401 و نخبگان علمی کشور، گفت: جوان کرمانشاهی به مدت یک دهه در کنکور رتبه اول را کسب کرد و در این راستا باید او را به عنوان الگوی مدارس و دانش آموزان معرفی کرد. ، به طوری که سال آینده تعداد بیشتری وجود دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: اخذ مدارک علمی در آموزش و پرورش نشان از عملکرد مثبت آموزش و پرورش دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ورود دانش آموزان به مدارس مجموعه آموزشی در تمامی کلاس ها آمادگی کامل داشته باشیم و 15 روز مانده به شروع سال تحصیلی همه آمادگی ها اندیشیده شود.

امیری مقدم در ادامه از اجرای طرح انسداد عوامل بی سوادی در این استان به صورت خونی به خونه با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران خبر داد و گفت: انسداد عوامل بی سوادی برای ریشه کنی این معضل ضرورتی انکارناپذیر است. .

وی بیان کرد: متاسفانه فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، مهاجرت، ازدواج، آزار، کودکان کار و در سال های اخیر کرونا بر افزایش این معضل افزوده است.

استاندار کرمانشاه همچنین بر استفاده از ظرفیت خیرین، سازمان های دولتی و غیردولتی و مردم برای تحقق پیشگیری از بی سوادی در این استان تاکید کرد.

وی آموزش و پرورش را زمینه ساز موفقیت کشور می داند و می افزاید: شناسایی و معرفی دانش آموزانی که ملزم به تحصیل هستند و شناسنامه ندارند طی بخشنامه ای از سوی استانداران ابلاغ می شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم ملی و تعامل و همکاری همه نهادهای دولتی و غیردولتی با آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد:

وی بیان کرد: معلمان باید به دنبال خلاقیت های جدید از سایر سایت ها یا استان ها باشند زیرا آموزش و پرورش زیربنای آموزش و پرورش در کشور است و با آموزش ابتدایی و روزافزون در کشور شاهد توسعه و پیشرفت در جامعه خواهیم بود.

امیری مقدم همچنین خواستار شکوفایی استعدادها و ارتقای مهارت های دانش آموزان شد و اذعان داشت: استعداد دانش آموزان باید بر اساس علاقه به رشته های مختلف سنجیده شود و هر دانش آموزی باید یک مهارت بیاموزد و فرهنگ دانش آموزان را به دانش آموزان بیاموزیم. کار کردن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید