لزوم استفاده از رسانه در جهت سازندگی و رشد کمال و رستگاری انسانها


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888800

آیت‌الله عبادی گفت: خبرنگاران سرنوشت، جان و ارزش‌های انسان را رقم می‌زنند و موفق باشید اگر توانستید از این توکل به خدا و مردم در مسیری سازنده و برای رشد کمال و رستگاری انسان‌ها استفاده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با اصحاب رسانه خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت 26 مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه، اظهار داشت: اگر رسانه در کار خود تحریف ایجاد کند، می تواند بشریت را از مسیر اصلی خود منحرف کند و آنگاه فرد منحرف بدترین موجود جهان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار روزنامه نگاری و رسانه کار بسیار مهمی است که در بعد مثبت بهترین کار و در بعد منفی بدترین کار است، اظهار داشت: این کار از همه مهمتر است. حال اگر موفق شدید از این توکل به خدا و مردم به صورت سازنده و برای رشد کمال و رستگاری انسانها استفاده کنید که عامل مؤثری است.

امام جمعه بیرجند افزود: اما افرادی که کارشان تحریف و دروغ است به جای آبرومند جلاد و به جای مظلوم ظالم می سازند که بدترین خیانت را به خود و به بشریت می کنند و امیدوارم خداوند توفیق انجام این امانت را نصیب شما کند. در یک لحظه غفلت. نمی کند.

وی گفت: ما انسان هایی که به این دنیا آمده ایم دیگر شانسی نداریم، زندگی تکرار نمی شود، این انسان است که باید با قدرت خود سرنوشت و هویت خود را رقم بزند و تمام سرمایه اش این است که اگر گم شود از دست خواهد رفت. و اگر مثمر ثمر باشد ثمربخش است.

آیت الله عبادی افزود: عواملی که در سرنوشت افراد نقش دارد، وراثت، تربیت و محیط است که به معنای عام کلمه شامل خانواده، محیط و آنچه محیط را پر می کند مانند هر خبری است. انسان خود را با آنها تطبیق می دهد و حالا چه در تاریخ چه در دوران معاصر برای انسان سرنوشت ساز و تعیین کننده هستند که چگونه زندگی خود را به سرانجام برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از عواملی که سرنوشت انسان را تغییر می دهد انواع و اقسام رسانه ها و اخبار است، اظهار داشت: یک سویه و هدفمند و تحریف کننده اوضاع حتی تعجب کردند که آیا حضرت علی (ع) نماز می خواند؟

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: شما انسان ها شریف ترین مخلوقات و محترم هستید، آسمان ها و زمین برای شما آفریده شده و سخت افزار و مقدمه زندگی شماست و این محصول بزرگ بشریت است. و فکر کردند، زیرا نسل بشر می تواند به مقام خدا پیش رود، اما آنها الگوها و رهبرانی دارند و بدون ابزار نمی توانند کار کنند و خدا به آنها داده است، اما فاجعه ای که رخ داد این بود که محصولی که ابزار آن با فریب اشتباه گرفته شد و خونریزی، به یک کرکس درنده تبدیل شد.

آیت الله عبادی در پایان گفت: آنچه در دوران معاصر و گذشته تاریخ می بینید که امروز خاری در چشم فرهنگ غرب است، به این دلیل است که به اهل بیت (علیهم السلام) که انسان دوست بوده اند، توجه نمی کنند. و از راه های انحرافی کار بشریت ما را به اینجا رسانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید