لزوم توجه وزارت بهداشت به کمبود 260 پزشک متخصص در خراسان جنوبی


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891996

در دیدار با دکتر عین الهی زوانات بر لزوم رسیدگی وزارت بهداشت به مشکل کمبود 260 پزشک متخصص در استان خراسان جنوبی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان جواد زوانت، امروز در دیدار با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و درمان که به منظور بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان استان برگزار شد، وی با اشاره به کمبود شدید پزشک به عنوان یکی از مشکلات این استان، مهمترین مشکلات حوزه شفا در خراسان جنوبی.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد توسعه فضاهای بیمارستانی و راه اندازی بیمارستان های جدید در استان هستیم، مشکل کمبود پزشک متخصص به ویژه در برخی از تخصص ها مانند بیهوشی، زنان و زایمان و … و غیره، کاملاً قطعی است.

به گفته وی؛ بر اساس آخرین برآوردها، خراسان جنوبی به 260 پزشک متخصص نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته 75 پزشک متخصص در سهمیه خراسان جنوبی حضور داشتند، گفت: این تعداد پزشک در مناطق مختلف استان مستقر و به ارائه خدمات مشغول بودند اما برای نیازها کافی نیست. استان .

وی با اشاره به اینکه محرومیت از پزشک متخصص محرومیت استان است، گفت: انتظار داریم وزارت بهداشت به این امر توجه ویژه داشته باشد و در این زمینه مساعدت کند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی علاوه بر پزشک متخصص با کمبود پزشک عمومی نیز مواجه است که برای جبران این کمبود نیاز به مساعدت ویژه وزارت بهداشت است.

استاندار با اشاره به پروژه های در دست اجرا در سطح استان، تسریع در اجرای پروژه های بیمارستانی در شهرستان های زیرکوه، نهبندان، قاین، طبس و اداره توسعه بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند را نیازمند تامین اعتبار دانست.

پیگیری: یکی دیگر از درخواست های استان صدور مجوز و تامین اعتبار ساخت بیمارستان های محلی یا مراکز درمانی بستری در 7 شهرستان استان است.

وی تاکید کرد: بر اساس نیاز راه اندازی مراکز درمانی بستری در شهرستان های شوسف، دیهوک، درخ، عشق آباد، آرین شهر، کهستان و هزاری دشت بیاض از اولویت ها و مطالبات استان است.

استاندار در این جلسه نوسازی ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی استان را ضروری خواند و گفت: با توجه به قدمت بالای ناوگان اورژانس استان، تامین آمبولانس برای پایگاه های جدید و جاده ای و همچنین نوسازی ضروری است. از ناوگان موجود

زوانت ادامه داد: برای تبدیل پایگاه های اجاره ای و ارتباطات موجود استان به ساختمان تیپ نیازمند اعتبارات و امکانات کافی هستیم.

وی وسعت استان و قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی و پرتردد کشور را از دلایل نیاز استان به بالگرد اورژانس برشمرد.

استاندار در ادامه از زحمات ویژه وزارت بهداشت و متولیان سلامت کشور در مدیریت بیماری کرونا و برنامه موفق واکسیناسیون عمومی در یک سال دولت سیزدهم قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از رویکرد عدالت محوری و محرومیت دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارائه سرانه درمانی و بهداشتی در کشور به ویژه خراسان جنوبی، گفت: طی سال های 1400 و 1401 اقدامات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان انجام می شود.

وی به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 64 تختخوابی زیرکوه در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: زیرکوه تنها شهرستان استان بود که بیمارستان نداشت اما با حمایت دولت به زودی این مشکل برطرف خواهد شد. حل کرد.

به گفته وی؛ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 94 تختخوابی نهبندان نیز مرهون توجه ویژه دولت به مناطق فقیرنشین است.

شایان ذکر است این جلسه با حضور مجمع نمایندگان استان در شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید