لزوم توجه ویژه همه دستگاه ها به موضوع آسیب های اجتماعی

ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802900

این کارشناس اجتماعی گفت: همه نهادها و دستگاه ها باید مبارزه با آسیب های اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین ندیمی کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مهمترین آسیب های اجتماعی شهرستان چاردوول طلاق، خودکشی، بیکاری، اعتیاد و سرقت است که همه دستگاه ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: شناسایی خانواده های آسیب پذیر، آموزش زوجین، خدمات درمانی، مشاوره، مبارزه با بیکاری و جایگزینی تفریحات سالم در تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

ندیمی افزود: رادیو، رسانه و فضای مجازی کمک شایانی به کاهش آسیب های اجتماعی و از طریق شبکه های اجتماعی با تقویت روحیه خودباوری و انتقال روش های پیشگیری، اشتغال زایی و روش های مقابله با آسیب های اجتماعی با همکاری مسئولان این حوزه است. برای انجام پرداخت

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید به مبارزه با آسیب های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و این گونه موارد را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: شهرستان چاردوول به عنوان یکی از ورودی های اصلی استان ایلام هر ساله مقادیر زیادی مواد مخدر کشف می کند و در برخی نقاط شهر شاهد روی آوردن جوانان به مواد مخدر هستیم و باید با این پدیده مبارزه جدی کرد. .

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: رمز دستیابی به جامعه ای سالم و بدون آسیب اجتماعی، هماهنگی عمومی برای ارتقای شاخص های اجتماعی در جامعه و مبارزه همگانی با معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، مواد مخدر و غیره است.

وی گفت: واقعیت این است که آسیب های اجتماعی نیازمند توجه ویژه است و موضوعاتی مانند طلاق، ازدواج سفید، مواد مخدر در جامعه رواج پیدا می کند که باید به آن توجه شود.

ندیمی گفت: از مهمترین آسیب های اولویت دار که در ایلام باید به آن رسیدگی و رسیدگی شود طلاق، خودکشی، بیکاری، اعتیاد و سرقت است. برای رسیدگی و توجه به این آسیب ها باید توجه ویژه ای از سوی همه مسئولان صورت گیرد.»

وی افزود: شناسایی خانواده های آسیب پذیر، برگزاری کلاس های آموزشی برای زوجین، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد، برنامه ریزی صحیح پوشش و پوشش صدا و سیما و رسانه ها، تقویت مشاوره حضوری، خانواده درمانی، جایگزینی تفریحات سالم، استقلال اعتماد به نفس. مبارزه با بی حجابی و ارتقای شاخص های اجتماعی می تواند مهم ترین مبنای محکم برای کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید