لیگ برتر یکشنبه دوم مردادماه قرعه کشی می شود/ تلاش ما این است که نیم فصل تا جام جهانی را به پایان برسانیم.


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883762

مشکل اصلی ورزشگاه آزادی سیستم صوتی ورزشگاه و سیستم خطر عمومی است

مسئول کمیسیون مسابقات سازمان لیگ گفت: مشکل اصلی ورزشگاه آزادی سیستم صوتی ورزشگاه و سیستم خطر عمومی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تاریخ قرعه کشی لیگ برتر گفت: می توانیم تاریخ دقیق را به اطلاع شما برسانیم اما از نظر زمانی هماهنگی های لازم را با مرکزی انجام می دهیم. به سختی و همچنین با رادیو و تلویزیون برای پخش زمان کار کرده است. تاریخ دقیق آن یکشنبه 2 آگوست است. تاریخ شروع مسابقات لیگ برتر 21 مرداد است.

رئیس کمیسیون مسابقات سازمان لیگ با ورزشگاه ها مشکل دارد، گفت: گزارش جدیدی از پیشرفت کار به ما نداده اند. مکاتبات دیگری هم داشتیم تا پیشرفت کار را گزارش کنیم. در ورزشگاه انزلی به غیر از تغییر محل تونل ورودی بازیکنان به زمین هنوز هیچ بازخوردی دریافت نکرده ایم. سکوها را سنگ می زنند که یک اشتباه فنی بسیار بزرگ است. از ورزشگاه های اراک، تختی آبادان و شهید وطنی هم بازدید کردیم. یادگار امام تبریز هنوز به بازسازی نهایی نرسیده و احتمالا باید بر پایه دیزل بازی کنند. در کل ما در زیرساخت ها خوب نیستیم.

وی در خصوص اینکه سازمان لیگ باید فشار بیشتری ایجاد کند، گفت: آیا فشار بیشتر از این است که اگر برداشته نشود به خاطر امنیت تماشاگران نمی توانیم بازی را انجام دهیم؟ در حالی که بازی بدون تماشاگر بود، اگر سکوها آسیب می دید، سنگ و کلوخه بود یا صندلی ها شکسته می شد، اخطار می دادیم، اما چون تماشاگر نبود، به روزهای بعد موکول شد. امروز روز بعد است. حالا مخاطب به سکو می آید. باید تعمیر و عاری از هرگونه آسیب، سنگ و توده باشد. صندلی ها شماره گذاری شده است. سیستم فروش بلیت الکترونیکی باید دوباره استفاده شود. این نکات را به باشگاه ها تاکید کردیم. شاید فکر می کنند به مرور زمان می توانند به سازمان لیگ فشار بیاورند که مسابقات در این جو برگزار شود اما ما با احترام می گوییم نمی توانیم. یک مشکل ایمنی تماشاگر وجود دارد. هیچ نهاد یا سازمانی مسئولیت خطر جانی تماشاگران را بر عهده نمی گیرد.

مهدی در خصوص مشکلات ورزشگاه آزادی گفت: کم و بیش گزارش ها و اتفاقات خوبی از این ورزشگاه می شنویم. آنچه اهمیت دارد برق این ورزشگاه است. از آنجایی که فصل تابستان است، به ناچار آغاز بازی های چراغ ها خواهد بود. مواردی بود که شورای امنیت و پلیس به درستی به آنها اشاره کردند. مشکل از روشنایی پارکینگ ها بود. وقتی تماشاگران ورزشگاه را ترک می کنند. خروجی و پارکینگ بسیار تاریک است. مشکلاتی از این دست، اجرای قانون و پلیس را برای نجات جان مردم و حفظ امنیت مردم دشوار می کند. این برنامه باید شامل روشنایی در مسیر شروع و پارکینگ برای تماشاگران باشد.

وی بیان کرد: مشکل اصلی ورزشگاه آزادی سیستم صوتی ورزشگاه و سیستم خطر عمومی است. اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد و بخواهند مخاطب را به مسیر درست و مطمئن هدایت کنند، صدایی در نمی آید. این یکی از پایه های شرایط رقابتی است. متأسفانه در سالهای اخیر فقط برای اعلام تعویض، شماره و نام بازیکن و غیره، چند بلندگو و آمپلی فایر در جلو شخص خیلی مهم ما آن را ترک می کنیم و تمام شد و رفت! در حالی که کل ورزشگاه باید به سیستم خطر عمومی متصل شود. مدیریت ایمنی ورزشگاه می تواند افراد را به مسیرهای درست هدایت کند و در شرایط بحرانی و خاص با آنها ارتباط برقرار کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که با تهران ورزش صحبت می کرد، درباره اردوهای برون مرزی تیم ها گفت: ما هیچ دخالتی در این موضوع نداریم. حریم خصوصی و فضای داخلی باشگاه ها و سیاست وزارت ورزش. شورای برون مرزی تصمیم گیری می کند. سازمان لیگ وارد این ماجرا نمی شود.

مهدی در مورد اینکه چند هفته از مسابقات لیگ برتر تا جام جهانی برگزار می شود، گفت: تلاش ما این است که نیم فصل را تا جام جهانی کامل کنیم. البته 11-12 هفته نمیشه ولی به نظر من بین 14 تا 15 هفته معقوله.

وی در مورد مراسم برترین های فصل گفت: این موضوع به همت روابط عمومی سازمان لیگ برگزار می شود و تصمیم گیری می شود. در مورد کرونا بود جشن برترین ها باید با نزدیک شدن به باشگاه ها برگزار شود. ما تازه وارد جلسات شخصی می شویم. در مورد جزئیات، روابط عمومی سازمان لیگ بهتر می تواند پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید