ماجرای سطل های زباله در تهران/ نقد خبرگزاری: سردرگمی پس از جمع آوری زباله; شهرداری چاره اندیشی کند/رئیس شورای شهر: قیمت هر سطل تا 15 میلیون تومان است; مجموعه ها موقتی هستند

ماجرای سطل های زباله در تهران/ نقد خبرگزاری: سردرگمی پس از جمع آوری زباله;  شهرداری چاره اندیشی کند/رئیس شورای شهر: قیمت هر سطل تا 15 میلیون تومان است;  مجموعه ها موقتی هستند

روز جدید : اگر شهرداری تهران برای جلوگیری از تردد و جلوگیری از خسارت اقدام به جمع آوری سطل های زباله کرده است، باید برای جمع آوری زباله های روزانه شهروندان نیز چاره اندیشی کند اما عکس ها نشان می دهد که زباله های زیادی در گوشه و کنار شهر رها شده است.

جی پلاس؛ خبرگزاری مهر نوشت: حدود یک هفته پیش گزارشی از جمع آوری سطل های زباله در مراکز شهرها منتشر شد که به گفته شهردار تهران باید از ایجاد سد معبر در اغتشاشات اخیر جلوگیری می کرد.

اما این جمع آوری زباله ها باعث شد که شهروندان زباله های خود را در اطراف سطل های زباله رها کنند و به خیابان های زشت و آلوده منجر شود.

اگر شهرداری تهران برای جلوگیری از تردد و جلوگیری از آسیب، سطل های زباله را جمع آوری کرد، باید برای جمع آوری زباله های روزانه شهروندان هم چاره ای بیندیشد اما عکس ها نشان می دهد که زباله های زیادی در گوشه و کنار شهر رها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری پس از آتش گرفتن مخازن زباله و تخریب آن ها را حذف کرد.

ایرنا نوشت: مهدی چمران روز سه شنبه پیش از آغاز 96 جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره جمع آوری مخازن زباله از برخی معابر اظهار داشت: به دلیل آتش گرفتن مخازن و شروع آتش سوزی، شهرداری مجبور به انجام این کار شد. آنها را جمع آوری کنید

وی گفت: هر سطح زباله 10-15 میلیون قیمت دارد، پول را می دهند اما جمع کردند که اگر بگذارند دوباره می سوزانند.

چمران با بیان اینکه این مشکل موقتی است و در همه جاده ها نیست، گفت: سطل زباله تنها در برخی از خیابان هایی که آتش سوزی های زیادی رخ داده است جمع آوری می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به مناسبت روز جهانی کودک درباره وضعیت کودکان کار در تهران گفت: کودکان آینده کشور هستند و مهم هستند. هرچه بیشتر برای آموزش آنها تلاش کنیم، در آینده به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر روی موضوع کودکان در شهرداری کار شده است، گفت: حتی تعدادی از این کودکان که ایرانی نیستند به کشورشان بازگردانده شدند و تعدادی نیز که از شهرهای مختلف ایران بودند به شهرها بازگردانده شدند.

وی همچنین با اشاره به وجود مدارسی در رویش برای آموزش کودکان کار تصریح کرد: کودکان کار در این مکان آموزش می دیدند اما سال گذشته از ادامه کار ابراز ناراحتی کردند.

و ادامه داد: در برنامه جدید که قرار بود معتادان متجاهر جمع آوری شود، موضوع کودکان کار نیز مورد توجه قرار گیرد.

چمران تاکید کرد: شهرداری و شورا در این زمینه تلاش کرده و همچنان در حال تلاش هستند و آمادگی همکاری با نهادهای مربوطه را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید